Har gode idéer til web projekter

Tags:    web-udvikling

Hej

Hvis man har mange gode idéer til nogen web projekter, hvad skal man gøre, og hvor skal man starte og hvordan?

Jeg startede med at have 3 idéer for 3 år siden, som jeg ikke gjorde noget ved og nu har jeg omkring 12 idéer og har stadig ikke gjort noget ved det eller begyndt på det.

Jeg har gæld og vil gerne udvikle mine idéer til virkeligheden.

Er der nogen , der har råd og bud på hvad ?!!!!

På forhånd tak



Der er altid en mulighed for at udvikle dem selv?

Køb en dog og sæt dig ind i udvikling af hjemmesider, og så prøv dig frem.,



Sæt dig ned og beskriv dine idéer. Lav en handlingsplan, en forretningsplan mm. Snak med banken, eller søg investorkroner. Du kan alternativt søge midler på kickstarter.com.



Jeg er selv udvikler og vil udvikle i ASP.NET som jeg ikke har arbejdet med efter et kursus jeg har taget.

Men hvordan kan man beskytte sin ide, hvis man skal have en partner eller ligger den ind på kickstarter.com, så den ikke bliver stjålet ?

F. eks. hvis man skal sende sin idé til en kommende partner, inden han siger ja eller nej.





man skriver en kontrakt.



Få en advokat til at udforme en NDA (Non Disclosure Agreement) som din kommende partner skal underskrive, inden du fortæller ham om idéen.



Du kan få potentielle folk til at underskrive NDAer, hvilket kan give dig en vis følelse af sikkerhed (selvom du langt fra er sikret blot en NDA er underskrevet). Vær dog opmærksom på, at hvis du er ude og jagte VC kapital eller crowdfunde din idé, så får du næppe folk til at underskrive NDAer.

Mit bedste råd til dig hvis du gerne vil have sparring er at komme ud med dine idéer. Hertil vil jeg anbefale www.amino.dk. Det er desværre en udbredt misforståelse, at man skal holde sine idéer helt tæt til kroppen. Det kan du selvfølgelig godt, men så må du også acceptere, at den næppe kommer længere. Det handler derimod om at sparre med de rigtige folk. Det er de færeste, som sidder på lur og er parate til at opgive alle deres egne projekter for at springe i kødet på din idé. Helt ærligt, ville du selv gøre det? Som en blogger på amino så rigtigt har skrevet, så kan du give en fuld specifikation af Skype til 5 forskellige udviklere for 10 år siden, og du var nået frem til 5 vidt forskellige produkter, hvert isært formegentlig komplet anderledes end det vi kender idag.

I et successfuldt projekt udgør idéen max 5%, de øvrige 95% er eksekveringen af din idé. Du kan derfor roligt sparre med andre iværksættere, og her vil jeg igen anbefale et sted som amino.

Held og lykke med dine idéer!



Har selv været bange for selv samme ting, men virkeligheden er at ret mange vil synes det er en god ide, men måske ikke se potentialet eller have samme iver som dig til at forfølge det.
Derfor råder rigtigt mange til at fortælle gud og hver mand om den fordi du ofte blot vil give dig noget feedback du kan arbejde med.

Jeg har selv været nervøs for det samme med flere ideer, men ofte vil du kunne fortælle om ideen uden at afsløre alle detaljer og derved have lidt sikkerhed, men endnu mere så vil folk ikke gide gøre noget ved det med mindre de ser en rigtigt stor, nem og hurtig fortjeneste i det.
Og selvom flere måske kan se potentiale i din ide er det heller ikke sikkert de tør ligge kræfter og energi i det alene og tage den chance, men så gerne blive betalt for at lave det for dig.

Så tag chancen og del din ide og få input til hvor den kan forbedres og hvad der er godt og skal promoveres endnu mere og så har du ellers nogle guidelines at arbejde ud fra.



Tak til alle der har bidraget med fine svar. :D



Hej Wissam,

Nu giver du ikke så mange detaljer omkring dine idéer; men måske du kan bruge nogle af disse råd:

Jeg vil give Michael Larsen ret. - En god måde at få gjort sine idéer mere konkrete på er ved at lave en regulær forretningsplan.
Ud fra denne kan man så lave en handlingsplan og delmål.
Evt. kan man visualiserer hvordan fremtiden ville se ud hvis idéerne var realiserede og der ud fra lave "backwords engineering", hvilket vil sige at man ud fra ens fremtidige mål arbejder sig baglæns til ens nuværende situation.

Altså fremtiden ser sådan her ud ... , hvilke forudsætninger skal være udfyldt for at fremtiden er mulig. Hvilke handlinger skal der til for at nå frem til målet.

Hvis idéerne ikke er blevet til noget fordi du mangler motivation eller du ikke kan overskue projektet vil jeg anbefale at læse nogle bøger af andre iværksættere.
F.eks. vil jeg anbefale bogen "4 hour work week" af Tim Ferris. - Han giver en masse idéer til hvordan man kan gøre det mere simpelt og overskueligt at starte op.

Når du har gjort dine idéer mere konkrete kan det være en god idé at få en revisor til at se på din forretningsplan og dit budget.
En revisor med branchekendskab kan rådgive dig inden for dit felt og hjælpe dig med at gennemskue om din forretningsplan ser realistisk ud.
I det hele taget er det en god idé at have en revisor til at sparre med. Ikke kun til årsregnskabet; men i hele driften af virksomheden.
En god revisor kan hjælpe dig med bogholderi, administration, skattefordele og meget mere.

Held og lykke med dine projekter.



t