C# Gøre labels, button.text osv ens

Tags:    c#

Hej alle
Hvordan er det nemmest at gøre alle ens labels og button.text ens. Det er lidt svært at forklare, men skal prøve :). Jeg er interesseret i at gøre tekster ens. Så alle ens knapper der sletter tekstfelter hedder "Slet" og jeg ikke nogle steder kalder dem "Ryd" og andre steder "Slet".
Skal jeg bruge en resource file? For sådan som jeg kan Google mig til er det kun hvis man ønsker at gøre ens program til flere sprog? Men er det måden selvom man kun har ét sprog?

Håber nogle forstod mit spørgsmål :)

Vh
Jakobvj



5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er én måde at gøre det på, en anden måde er at lave en style til dine slet-knapper hvori du sætter teksten



Skal måske lige tilføje det er en winform applikation



Okay, så aner jeg det ikke :)



Det kan laves på flere måder - du kan eksempelvis lave dine egne kontroller, fx MyButton, som nedarver fra en standard Button og hvor du sætter designet og lav så fx MyDeleteButton, MyEditButton etc, som nedarver fra MyButton og hvor du skriver teksten. Så benytter du disse kontroller fremfor standard kontrollerne.



Hvis du har alle dine controls i et Panel kan du vælge Panel'et og sætte f.eks. skrifttypen der. Alle dine Controls der er indenfor Panel'et vil så også have den skrifttype medmindre du har specificeret en anden.

Tror faktisk at du kan gøre det på selve formen i stedet for et Panel.

EDIT: Tror måske jeg misforstod.

Du kan holde CTRL nede og vælge flere controls. Alle ændringer i Property-vinduet påvirker de valgte controls. Så hvis du ændrer Text-propertyen vil alle de valgte controls få den samme tekst.



Indlæg senest redigeret d. 19.07.2012 11:27 af Bruger #14645
t