Gemme form data vha. jQuery AJAX

Tags:    jquery ajax php mysql

<< < 12 > >>
Jeg er ny i jQuery, og javascript generelt, men har "snuset" lidt til det.

Jeg vil gerne lave form validering og lave et ajax kald, til den side hvor jeg gemmer dataene i mysql, med jQuery.

Men jeg går i stå her. Kan ikke finde svar på hvorfor den ikke gemme noget?

Valideringen vil jeg lave når jeg kan gemme data.



Dette er process.php

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Dette er siden med min form.

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Her ligger scriptet



Indlæg senest redigeret d. 20.07.2012 07:12 af Bruger #10114
12 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
du skal flytte "return false;" fra linie 39 til linie 36



Firebug er den mest brugte til Firefox



Fold kodeboks ind/udJScript kode 

Én ting du skal være opmærksom på når du opretter en variabel uden, at oprette den med var keyword foran, så bliver det til en global variabel. Så derfor skriv altid var først, så her bliver det til var var_form_data.

For det andet, så har du sat "click" eventet på knappen, så når du sætter variablen var_form_data til, at være lig $(this).serialize(); så er "this" lig knappen du trykker på. Og det er så vidt jeg forstå på ingen måde det du gerne vil have, så jeg foreslår du ændre det hele til, at være:

Fold kodeboks ind/udJScript kode 




Gjorde ingen forskel :/




Du har fejl i ln. 14 og 22

Brug en network inspector (firefox ell. chrome er super til dette) for at se output fra AJAX kald. Eller opsæt $.ajax() med en "error" parameter.

Du kan også checke din error.log filer.



Hvad er det for nogle fejl ?

Har søgt efter en network inspector, men ved ikke helt hvad jeg skal gå efter.. kan du komme med en god en til Firefox ?



Indlæg senest redigeret d. 23.07.2012 10:24 af Bruger #10114
mangler du ikke

success: function(data){
//do your stuff with the JSON data
}

i din ajax function. :) Jeg kan ikke se nogle steder at du behandler dataen som du får ind?



Okay, har prøvet Firebug, men kan ikke finde noget tegn på at javascriptet overhovedet reagerer.

Ved heller ikke om jeg gør det rigtigt, har aldrig brugt det før.


Daniel: Jo, det gør jeg :) Men jeg ville meget gerne bare have det til at fungere først, og så bagefter bygge videre, med form validering, og succes besked.

Men umiddelbart burde scriptet da sende data til min php side, hvor de bliver gemt i MySQL.



Har du rettet de mystiske gnyf fejl du har på førnævnte linjer?



Jeg fik i første omgang ingen respons fra min PHP fil, men efter jeg fulgte dine råd Dan, fik jeg respons. Fandt ud af at jQuery ikke sendte data fra formen.

Ved ikke hvad jeg gjorde, men nu fungere det :)

Det ser sådan her ud:

Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Michael, jeg har stadig ingen anelse om hvad det er for fejl i linje 14 og 22 du snakker om. Nu siger du "mystiske gnyf fejl", men jeg har ikke ændret noget, andet at fjerne kommentarene.





<< < 12 > >>
t