ASP.NET viewstate

Tags:    asp.net

<< < 123 > >>
Hey Udviklere.

Har en simple ASP.NET side, hvor der bliver lavet et postback til serveren når en knap bliver trykket.

Mit spørgsmål omkring dette er. Jeg har 8 tekstbokse som har værdier jeg gerne ville gemme inden postback'et sker, og derefter "loade" disse værdier tilbage efter mit postback.

Jeg har prøvet at gemme disse værdier i viewstates, men kan ikke rigtig finde ud af at få dem loadet ind igen, når siden bygges på ny efter sit postback.

Håber nogle kan pege mig i den rigtige retning.

Tak på forhånd.



22 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hmmm. Prøv at slette "enableviewstate=true", det er ikke nødvendigt.

Og så skal du ikke tilføje alle dine kontroller og deres værdier igen ved postback. Så sæt dit !isPostback tjek rundt om det igen.


Hvis jeg nu har det således

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Og jeg trykker på en knap som laver / generer et postback. Så bliver pageload() indhold ikke kørt. Hvor jeg så ender mere eller mindre med en blank side.



Indlæg senest redigeret d. 03.08.2012 10:34 af Bruger #16700
1) Hente data fra DB
2) Oprette tabeller til præsentation af disse data
3) Lave mulighed for at rette dine data


Det er også helt korrekt.

For så lyder det som om du ikke har tænkt på at hver gang du kører page-load så henter du data igen fra databasen og opretter alt din præsentation igen med det fra DB'en (ingenting).

Hvis det var mig, ville jeg i min oprettelse af kontrollen teste om den allerede findes og om der er en værdi i den.

Og eventuelt start med en enkel tabel med en dynamisk tekstboks.
Når du først har fået lavet en som du kan få til at oprettes dynamisk, og indlæse data i så kan du udvide med flere.

Og eventuelt se om de kontroller du add'er har viewstate enabled på sig når du adder dem til siden, for ellers vil du i din postback ikke kunne se værdien der står i dem.


Kan du give nogle eksempler til hvordan du ville opnå dette?

Mit nuværende problem burde vel ikke være så indviklet igen at løse (hvis man ved hvordan) da det generalt er en meget almindelig ting i HTML at oprette dynamiske elementer.



Indlæg senest redigeret d. 06.08.2012 07:44 af Bruger #16700
<< < 123 > >>
t