HTML5 audio-tag forårsager fejl i JavaScript

Tags:    html5 javascript preload

<< < 123 > >>
Jeg har (fået) udviklet nogle nye elementer (scripts) til min hjemmeside, men jeg oplever problemer med et af dem. Elementerne er sat op til testing her:
http://www.grubbe.nu/scripts/

Problemet:
I midten (som nr. 4) har jeg en JavaScript 'niveau-vælger'. Den grå bar (der kører frem og tilbage mellem valgene) i niveauvælgeren loader langsomt (komme frem nogle sekunder efter siden er loadet) i nogle browsere, bl.a. Safari og Chrome.

Der gives en flaske vin til den, der kommer med løsningen :-)




Indlæg senest redigeret d. 24.07.2012 11:53 af Bruger #14061
27 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hmn okay, der ligger ikke nogle andre filer i den mappe der hedder deploy ?




Der er ingen mappe på min server, der hedder 'deploy'. Men filerne er taget fra en mappe (da jeg købte scriptet) der hedder deploy og derefter lagt op på serveren. Måske er der en gammel henvisning jeg ikke har fået fjernet, kan dog ikke umiddelbart finde den.

Til selve lydafspilleren ligger ikke andre scripts på serveren end de nævnte. Jo, der ligger nedenstående, som jo bare er et generelt bibliotek der også benyttes af andre elementer på siden.
Fold kodeboks ind/udHTML kode 




hmn ja, og den skulle man egentlig helst ikke loade localt



Men som sagt, jeg ved ikke så meget om det, og jeg interesserer mig mere for sidens indhold (musik) end kodningen bag :-)
Hvis du har lyst til at rydde op i filerne, hvad skal det så koste?



jeg kan ikke helt gennemskue, hvad det, der er galt, men har leget lidt med det nu og ryddet op i det jeg kunne uden, at ændre i filer serverside: http://jsfiddle.net/vaff/xbb94/embedded/result/

Den fejl jeg ikke kan gennemskue er: Uncaught TypeError: Cannot call method 'scrollTop' of null



Tak for hjælpen. Jeg kan desværre heller ikke gennemskue fejlen - den slags javascript er sort snak for mig.
Ang. oprydningen så kan jeg se, at du kalder filerne på en anden måde, som nok gør at siden loader hurtigere (jeg mærker ingen forskel her på min 100mbit forbindelse).

Når jeg tjekker din Fiddle, så virker niveauvælgeren stadigvæk ikke, forstør-billede (nr. 5) virker nu heller ikke, og de to lydafspillere loader langsomt (er noget tid om at blive vist). Det lader åbenbart til at være sværere, end jeg regnede med.
Hvad vil i forslå - at jeg hyrer en til at løse opgaven, eller at vi arbejder videre her (og i får betaling hvis i løser den)?



Jeg tror mest det er fordi den skal loade gennem fidfle, at den er langsommere. Desuden har du også mange af filerne i din cache, så du henter dem ikke igennem siden. Fejlen med billedet og slidere er den fejl som jeg lige vil prøve, at kigge lidt mere på imorgen, så skal det nok komme til, at køre hurtigere ;)

Den måde det loades på i mit eksempel er det man kalder asynkron loadning af javascript filer, det vil sige alle javascript filer loades "none-blockning" og derfor på samme tid. Normalt bliver javascript filer ellers loadet en efter en, så det skulle gerne give lidt speed, især med så mange filer.



<< < 123 > >>
t