div til højre

Tags:    css html

<< < 123 > >>
Jeg vil gerne have min div skal være right-aligned, men uden den floater.
Det er fordi der skal ikke være specielt meget tekst til venstre for den, men en masse kasser og forskelligt i en kasse til højre og float:right gør jo at den er "udenfor" den almindelige dom således den ikke flytter min footer-div og andre elementer på siden.



23 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det nemmeste er nok at lave en wrapper. Altså en større div som du putter de mindre div's i.

Du kan lave en stor wrapper, hvor du putter en venstre div og en højre div i. Så sætter du bare bredden på den venstre til det du ønsker og så vil den højre jo placere sig ved siden af. Derefter kan du putte dine kasser i den venstre div, og din footer under wrapperen.



Mit problem er lidt at jeg bruger relative størrelser, men den til højre skal jo altid have en fast bredde da der skal være et billede i.
Men når min størrelse på venstre div er relativ så kan jeg komme i situationer hvor højre div kommer til at stå på venstre side fordi der ikke er plads til den.
Jeg ville gerne have at min venstre div kunne vokse og "krympe" og så ville min højre div altid bare stå i højre side og fylde det den gjorde.



Mit problem er lidt at jeg bruger relative størrelser, men den til højre skal jo altid have en fast bredde da der skal være et billede i.
Men når min størrelse på venstre div er relativ så kan jeg komme i situationer hvor højre div kommer til at stå på venstre side fordi der ikke er plads til den.
Jeg ville gerne have at min venstre div kunne vokse og "krympe" og så ville min højre div altid bare stå i højre side og fylde det den gjorde.


Prøv at sætte din footer til width: 100% og lad den float: left;
Så kan du floate din div til højre og floate en til venstre også.

Du kan se et eksempel jeg lige smed sammen her http://panen.dk/test.php



Indlæg senest redigeret d. 25.07.2012 16:08 af Bruger #16319
Hejsa Rasmus
Jeg vil så vidt muligt helst undgå at bruge float fordi den ikke fungerer sammen med resten af dine elementer, og da jeg har lavet ret meget af mine andre eksisterende uden at skulle ændre dette vil jeg gerne undgå at ændre i det overordnede design for at sikre at alt jeg har rettet og testet ikke skal gennemgås en gang til.



har du ikke lidt kode (html og css) så man kan se hvad det er der ikke fungere for dig, for dig? For float lyder umiddelbart som den rigtige løsning



Dan det ser således ud, men den anden div der har width: 300px er den jeg gerne ville have floatede til højre og alt indholdet indeni med den således at venstre div bare udfyldte resten.

Tag jer ikke af inline-css det er bare imens jeg roder med det.

Fold kodeboks ind/udHTML kode 




Indlæg senest redigeret d. 26.07.2012 11:06 af Bruger #17215
jeg kigger lige på det :)
Er det ikke noget i den her stil du gerne vil opnå .. eller misforstår jeg helt :P?

http://jsfiddle.net/vaff/GhYMD/embedded/result/



Indlæg senest redigeret d. 26.07.2012 11:52 af Bruger #17081
Dan faktisk lige præcis det modsatte.
Den grønne div skal kun fylde så meget som der er indhold til. Og den skal være relativ størrelse således at når du gør browseren større eller mindre så vokser eller krymper den i størrelse hvor den del til højre bare skal blive ved med at være der.
Og den til højre vil for det meste være den der fylder mest.



Hmn kan du ikke tegne det, for jeg syntes ikke rigtigt det giver mening



Dan faktisk lige præcis det modsatte.
Den grønne div skal kun fylde så meget som der er indhold til. Og den skal være relativ størrelse således at når du gør browseren større eller mindre så vokser eller krymper den i størrelse hvor den del til højre bare skal blive ved med at være der.
Og den til højre vil for det meste være den der fylder mest.


Hvis den grønne div kun må fylde så meget der er indhold til, hvordan skal den så vokse og krympe med browseren?
Ellers lyder det til at gøre som mit eksempel?




<< < 123 > >>
t