Udvikleren.dk : Mail ved opdatering?

Tags:    udvikleren.dk

Hejsa

Jeg har i et par indlæg været "nødsaget" til at opdatere mit sidste indlæg fordi jeg ikke kan indsætte et nyt når jeg muligvis finder løsningen og svaret på det spørgsmål jeg startede med at stille.

Synes det er lidt synd for dem som har været med i debatten og tråden at de ikke får at vide jeg fandt løsningen og muligvis hvad den var så de kunne lære noget, eller rette mig og bruge det selv til andre ting måske.

Mit eksempel kommer fra denne tråd: http://www.udvikleren.dk/forum/38490/div-til-hoejre/side2/

Får folk en notifikation når et indlæg rettes?
Eller kunne man måske sætte en checkbox med det under indlæg også?
Eventuelt lade dem der redigerer deres indlæg sige om dette er en rettelse der skal informere de andre brugere - fordi det er helt ny viden der kan være relevant for debatten og ikke en omformulering eller komma-rettelse og stavefejl.



Indlæg senest redigeret d. 05.08.2012 23:19 af Bruger #17215
2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Enig.
I MediaWiki kan man sætte kryds i "This is a minor edit", og så får folk, der følger med, ikke en mail.

Noget helt andet er, at jeg synes, at det er ret trælst at man ikke kan oprette et nyt indlæg, hvis man selv er den sidste, som har skrevet.
Jeg synes, at det er meget forvirrende, at man fuldstændig kan fjerne en udtalelse og erstatte den med en anden. Så kan man jo slet ikke følge med i en tråd...meget bedre at kunne skrive: Det jeg sagde før var noget pis...sådan her forholder det sig.
Og så kan alle, som har læst mit tidligere svar se, at jeg har ændret mening...ikke at noget magisk er sket, og "sagde han ikke noget andet tidligere?"



Robert synes jeg også, og den måde jeg er kommet udenom det på er ved at lave mine indlæg således jeg overstreger gammel indlæg og tilføjer nyt, men hvis jeg fx har fundet en god løsning (som ovenstående) så hjælper det ikke meget at jeg "redigerer" mit indlæg for folk vil ikke vide det og hvis mit indlæg er så gammelt så det ikke vises i den øverste del af indlæg så er det ikke absolut noget som folk rammer så hurtigt og læser igen.



t