php.ini

Tags:    php error

Hej

Jeg fik af vide fra ML Hosting at jeg skulle bruge følgende for at få fejlmelding på min side.

Fold kodeboks ind/udKode 


Men ved brug af dette, får jeg en masse info på siden.
Som jeg så aldrig har oplevet hos stenux.net


Er der ikke en funktion der kun viser "scriping" fejl. Som i php.
Hvis if() er lavet forkert, så udskriv linie og fejlen. ? :)

Fejl nu, ser således ud: Notice: Use of undefined constant mode - assumed 'mode' in

Og sådan fortsætter dette.



5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
det er et godt råd at slå alle advarsler og fejl til som ML-hosting har forslået dig, du kan skrue det ned hvis du kigger på
http://php.net/manual/en/function.error-reporting.php Example #1 error_reporting() examples
men jeg vil ikke anbefale dig det under udvikling (ret advarslerne/fejlene istedet), man kan overveje det i produktions miljø, så brugerne ikke ser advarsler/fejl.

se på denne linje
// Report all errors except E_NOTICE
// This is the default value set in php.ini
error_reporting(E_ALL ^ E_NOTICE);

og det er en notice du får




Okay,
Men bruger jeg den de forslog, får jeg så mange fejl frem. Og det undrer mig da. På tidligere host, viste den ikke sådannne fejl. Og der viste den kun fejl, som line der er fejl på eks.

Kan man ikke få det sådan?.

I stedet for det andet her.



har du prøvet at ændre

error_reporting = E_ALL
display_errors = ON

til

error_reporting(E_ALL ^ E_NOTICE);
display_errors = ON

havd sker der så ??




Der melder den ingen fejl.
Har med vilje lavet en fejl i en php fil, for at tjekke om den fejlmelder.

Men der er ingen fejl, den er bare blank, der indholdet skulle vises.



Læs eventuelt her : http://scootergrisen.dk/htmlgrisen/kode_error.php

Det ville være godt hvis du slår fejlbeskeder fra for dine brugere så de ikke kommer til at se dem, men kun slår den til når du er logget ind eller er på din lokale computer.

Når der sker en fejl på din hjemmeside så kan du gemme fejlen til en logfil men altså uden at vise fejlbeskeden til brugeren på hjemmesiden da brugeren jo ikke kan gøre noget ved det alligevel.



t