Bitdefender Antivirus free til virksomheder

Tags:    antivirus bitdefender virksomhed

Hej

Min kammerat har lige oprettet et lille firma, hvor han på hans arbejdspc skal have et antivirus installeret. Vi tænkte så på at finde et gratis antivirus, men er nu kommet i tvivl om dette er lovligt, når pc'en bruges til virksomhedsbrug.

Vi har kigget på Bitdefender Free, og overvejet denne, pga. gode anmeldelser.
Vi har yderligere kigget i deres End User License Agreement, og kan ikke finde noget specifikt omkring at produktet (Bitdefender Antivirus Free) ikke må benyttes af virksomheder.

Så mit spørgsmål er om nogle af jer herinde ved om det er i orden at vi benytter Bitdefender Antivirus Free i min vens virksomhed. Hvis ikke, er der så nogle der kender nogle gratis Antiviruser, som vi gerne må bruge i forbindelse med virksomhed.

Mvh
Jesper



Hvad med Microsoft Security Essentials? Det er gratis og kan anvendes i mindre virksomheder på op til 10 computere.

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/products/security-essentials



Indlæg senest redigeret d. 15.08.2012 14:35 af Bruger #15079
Hej

Ja, vi havde set denne, men så vidt vi har kunnet læse os til, så er MS Security Essentials ikke så godt.
Det har kun fået 2.5 i protection ud af 6.0 hos AV Test - The Independent IT-Security Institute

Men det kan vel være udvejen, hvis vi gerne vil undgå at betale penge for det :)



Indlæg senest redigeret d. 15.08.2012 14:42 af Bruger #16580
MS Security Essentials er udmærket. Med mindre man smutter ind på sider som ikke er særlig "gode" eller downloader ulovlige filer.

Jeg har haft MS Security Essentials i 3 år nu, uden problemer. Man skal bare tænke sig om, før man åbner en mystisk mail eller andet lignende.



t