Ændre width på en div

Tags:    css html

Hej,

På min hjemmeside har jeg en box som bl.a tekst skal være inden i.
Og jeg forsøger at lave den breddere så jeg også kan flytte scrollbaren lidt til højre og gøre mere plads til teksten.
Så vidst jeg kan se hedder boxens div #info men når jeg ændre brædden i css'en på info ændre det ikke noget.

Jeg har gjort boxen grøn nu, så i ved hvad jeg taler om.

css'en på boxen ser sådan her ud:

Fold kodeboks ind/udCSS kode 


linket til siden er: http://wearecrunch.dk/ (...)

i kan måske bedst de hvad jeg mener hvis i klikker på undersiderne.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Tak



10 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
width på kortet er da kun sat til 800px ?



Der er ikke noget grønt at se på dit link.

I teksten omtaler du din div som #info (en id selector) og i din css som .info (en class selector). Hvordan ser din html for boksen ud?

Overflow hidden skjuler det der ikke passer ind i kassen. Auto laver scrollbars hvis indholdet ikke passer ind i kassen...

Kan ikke komme med mere intelligente forslag på det her grundlag.



Hey, Jeg har lige fundet ud af det, jeg skulle faktisk lige til at skrive det herinde.

Det var faktisk bare noget i javascriptet som jeg skulle ændre.

Men tak fordi du tog dig tid.

Tilgængeld er jeg stødt på et andet problem som minder lidt om det, men jeg er ret sikker på det er noget med css'en med dette.

Hvis du går ind på mit link igen og klikker på about comenhagen og så på map.
Så kan du se at den bare stopper lige pludselig selvom den faktisk har en width på 1000px

css'en ser således ud:

Fold kodeboks ind/udCSS kode 


og html'en ser således ud:

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Linket har jeg taget fra google maps.

Har du muligvis en idé til hvad der kunne være galt?

Tak



Kan stadig ikke se noget på dit link. Der står bare "vi er straks tilbage"



På den her?
Den burde ellers virke.

http://wearecrunch.dk/gammelsjuf/







Adam, det er ikke det link du havde postet i det oprindelige spørgsmål.

Som dan siger, så er er width attributten på din iframe sat til 800. Den er ikke sat til 1000 som du skriver her.



@Gustav

Adam, det er ikke det link du havde postet i det oprindelige spørgsmål.

årsagen til at Adam ikke fik skrevet den korrekte link var at indlægget var kopieret fra http://www.eksperten.dk/spm/968175
eksperten (E) har en url parser der smadre alle link, så det kun er domain der visses, så når man kopiere et indlæg skal man rette samtlige link :(
det er en meget kendt fejl på E
E har en helt håbløs code håndtering, hvilke også er årsag til jeg så småt heller vil bruge min tid her på udvikleren

jeg tror E har indført den url parser pga de følgte sig misbrugt ifm SEO, ellers kan jeg ikke se nogle fornuftig forklaring




Hej Igen,

Jeg fik løst problemet alligevel, så nu virker den del ihvertfald :)
Tak fordi i tog jer tid til at hjælpe mig.





@Ronny, det lyder som en sandsynlig forklaring. Jeg har ikke selv været aktiv på eksperten i flere år - det er vidst så småt ved at dø (?) Jeg kan dog sagtens se noget fornuft i det - du kan se den fulde url når du har musen over linket, og det er sjældent interessant - så jeg ser det mere som truncate af ligegyldig information. SEO mæssigt tvivler jeg på det gør en forskel om URL står i brødteksten eller bare i href-attributten. Desuden mener jeg ikke det er for meget forlangt at læse korrektur på de spørgsmål man stiller herinde ;-)

@Adam, Fint at du fik det til at virke - men vil du ikke for en god ordens skyld skrive årsagen og løsningen på problemet? Ellers er tråden ikke til nogen hjælp for folk der måtte falde over den... :-)



Jo helt klart,

Det var noget jeg skulle ændre i min javascript på scrollbaren så den kunne flyttes.
Så det have egentlig ikke decideret noget med det jeg troede at gøre :)

Men tak for det.



t