Fang post value af formi c#

Tags:    c# post

Hejsa udviklere.

Jeg er en rookie til c# men jeg vil prøve at formuler mig efter bedste evne :)

Jeg har en radio button list som et lavet med html tags altså <input type="radio" />

Den er lavet sådan fordi jeg ikke kan få en class på selv input tagget. og jeg skal style min radio button.

Er der nogen der kan svare mig på hvordan jeg får fat i en value på den valgte radio button og skriver den ud i en literal???


På forhånd tak!!! :D





5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Request.Form["ditelement"]

eller du kan sætte runat="server" samt et id på og få adgang til det gennem den almindelig objekt-model.

Men mon ikke også din udfordring kunne løses vha en almindelig .NET-kontrol hvis du forklarede nærmere.



Request.Form["ditelement"]

eller du kan sætte runat="server" samt et id på og få adgang til det gennem den almindelig objekt-model.

Men mon ikke også din udfordring kunne løses vha en almindelig .NET-kontrol hvis du forklarede nærmere.


Tak Kim. jeg prøver det lige om lidt.

Men det jeg tænker var det bedste og nemmeste løsning var med et almindelige.

Dette er udmilbart hvad jeg tænker man kunne gøre.
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Men ud i browseren kommer
Fold kodeboks ind/udHTML kode 


Men det jeg ønsker er
Fold kodeboks ind/udHTML kode 


EDIT:
Sådan mange tak Kim :)
Det løste sig med Request.Form["ditelement"]. tak skal du have



Indlæg senest redigeret d. 30.08.2012 14:17 af Bruger #17119
Generelt vil jeg sige at ved sådanne ting der kan meget løses ved at benytte ASP.NET kontroller som gør at alting bliver nemt tilgængeligt fra din code-behind og du dermed ikke oplever "ikke at kunne finde" din kontrol.
Koden der kommer ud kan se lidt mindre pæn ud på grund af ASP.NET gør en masse ting, men hvis du kan se ud over dette så er der rigtigt mange fordele der gør det nemmere for dig ved at du bruger .NET kontroller til ting du skal have adgang til i din code-behind.



<input type="radio" id="rbtn_1" runat="server" />

rbtn_1.checked returnere så en boolean om den er checked eller ej ved postback.

/J



Jeg er enig med dig i at det ikke er den bedst designede kontrol - men du vil stadig sagtens kunne ramme den med css, fx;

Fold kodeboks ind/udCSS kode 




t