Kan ikke finde harddisk 2

Tags:    ssd harddisk asus g50v

Hej.

Jeg har købt en samsung 256gb ssd disk som jeg har sat i min Asus g50v, hvor der er plads til 2 diske. Problemet er bare at jeg ikke kan finde min nye ssd i Windows. I bios kan jeg se den. Er der nogle der ved hvad der er galt.



9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 8 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Den er evt ikke formateret i et format du kan læse på Windows platformen. Du kan evt prøve om du kan finde en boot cd eller et formateringsværktøj der kan hjælpe dig med, at formater harddisken i et andet format.



Hey! Nu jeg ikke Windows bruger, så ved hvordan Linux normalt forholder sig. Det er som Dan siger, pga. at du ikke har formatteret din harddisk. Du skal ind i et partitioneringsprogram. Linux har eks. GParted, men findes også et værktøj i Windows.

Der kan du se den, og der kan du formatterer den. Derefter ser du den med det samme.

OPDATERING... Standart værktøjet hedder Disk Manager, men findes også rigtig mange åbne løsninger du kan hente... Se her:
http://cdn.ghacks.net/wp-content/uploads/2009/01/windows7_hidden_partition-400x281.jpg



Indlæg senest redigeret d. 31.08.2012 23:12 af Bruger #5097
Tak for svar. Hvordan skal jeg formatere? kan du komme med nogle eksempler på programmer? Jeg har pt installeret en Windows 8.



Jeg kan heller ikke se disken i Disk manager eller andre partitions programmer. Ellers tak for svaret.



Kan du se den under Enhedshåndtering/Device Manager (whatever det nu hedder i windows? Hvis ikke, så er den ikke sat til rigtigt.

Har du sat 4pin til psu'en og sata til motherboardet - og kontrolleret at de sidder rigtigt?



Nej, kan kun se den nye ssd i bios.
Er temmelig sikker på at det er sat rigtigt til. Kan ikke se hvordan det ellers skulle sættes til.



Hvis du kan se den i BIOS er den også sat til korrekt. Jeg må melde hus forbi - ved sgu ikke lige hvad problemet er, og det er år siden at jeg har siddet ved en windows maskine...



men tak for hjælpen alligevel..

Kan det være min pc der ikke understøtter harddisken??



Indlæg senest redigeret d. 01.09.2012 11:01 af Bruger #17059
Tja, ved det ikke. Men lyder så virkelig underligt at din BIOS kan se den.
Endnu engang skal jeg understrege at jeg ikke Windows ekspert. Er mange år siden jeg sidst har brugt styre systemet. Men man høre jo at styresystemet er meget restriktivt når det angår indsættelse af nyt hardware, idet Windows prøver at undgå licens snyd. Så kan være at Windows kræver en formattering. Men igen lyder også underligt...
Har du prøvet at hente en ISO med nogle af de Linux-partionerings boot-diske som der findes.



t