Mindre webapplikationer

Tags:    php studie

Hej derude!

Jeg er begyndt på Gymnasiet her for to uger siden, og har desværre ikke specielt meget tid at sætte af til alle mulige sjove større projekter, men jeg vil ikke falde helt bagud på den her front, nu hvor jeg er nødt til at gå i mindre standby, så jeg søger idéer til små udfordrende opgaver - kopi af mindre avancerede tjenester, så vel som hvad hjertet ellers begærer. Min idé er at lave det hele i et lokalt miljø, og det er egentlig bare for at holde modet oppe, og have lidt sjov at bruge min ellers lavsige fritid på.

Så mit spørgsmål er godt og enkelt - Nogen der ude der har forslag til små enkle projekter jeg kan hygge mig med, få timer om ugen?

Det er absolut ikke noget jeg har i sinde at publicere på noget tidspunkt, men bare for hyggens skyld, hvis nogen skulle være i tvivl. Jeg har leget med webudvikling i en del år, og vil tillade mig at kalde mig lettere øvet.

Det jeg gerne vil undgå er de mest basale ting som et cms, et forum, gæstebøger og alt det andet fis, som jeg allerede har kørt i gennem en del gange - jeg søger noget spændende som man ikke laver til hverdag, men alligevel så det bliver sjovt og udfordrende.



6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 18 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan også give dig i kast med http://projecteuler.net/.
De stiger dog hurtigt i sværhedsgrad, så er du advaret :D



Nu siger du godt nok at webcrawler ikke har interessen.

Men, hvis det har interesse, så lav en crawler der finder pdf filer, også lave en indexerings site med pdf filer, så folk har nemmere ved at finde pdf filer de skal bruge.

Kan godt se at google allerede har deres metode til at finde dem, men, man må jo godt øve sig lidt i sine kunstskaber :) Se om man kan gøre sig selv bedre mv.



Hvad med at prøve at lave en webcrawler, der leder efter noget information og gemmer det i en fil :) ?



Webcrawleren er for mig ikke særlig tiltalende, men tak for buddet.

Tak Rasmus, altid lidt friskt med sådan noget, og så kan man endda gøre det helt som det passer en. :)



Du kunne da klare nogle af Udacitys opgaver



Mhh... Hvad med en webshop så?



t