C# - Læse string fra RS232 og kunne sende den videre til RS232 eller aktiv...

Tags:    c# c-sharp rs232

Det er første gang jeg skriver her, prøver normalt at gennemsøge nettet...og nu håber jeg der er en klog der kan hjælpe mig videre...
Er helt på begynder niveau..

Jeg vil lave et lille program til at kikke på en tekst fra RS232, som alt efter hvad der står et bestemt sted sendes videre til en anden RS232 eller et relækort.

Teksten som modtages er som følger..

<CR><LF>
xxx<CR><LF>
yyy<CR><LF>
zzz<CR><LF>
<NUL>

Skal kunne sende det hele videre, men kikker på yyy som hit..

Har et test program til relæ kort så det tror jeg jeg har styr på at flette ind, har også lavet et RS232 program engang, så der tror jeg også jeg kan finde løsning...
Havde forstillet mig noget med noget if osv. men synes ikke rigtigt jeg kan komme igang..og måske noget som kikker på <NUL> som tekst er slut...



1 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har ikke styr på I/O til RS232 - men det virker det som om at du har. C# har jeg heller ikke praktisk erfaring med - så bær over med mig hvis jeg skyder helt ved siden af.

Hvis du har styr på at modtage strengen og at sende den igen - så er det jo "bare" et spørgsmål om at udlede noget data fra den.

Vi ved at strengen altid har 4 carriage returns og et linefeed og at den slutter med en nul byte. Der er tre strenge med informationer i, og vi skal bruge den anden.

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Det som overstående eksempel gør er at splitte strengen input (som svarer til dit eksempel, bare oversat til escaped characters som bruges i C#) op til et array på <CR><LF>. Det vil sige at du får et array bestående af følgende items:
- ""
- xxx
- yyy
- zzz
- <NUL>

Så for at læse yyy skal du bruge item 2 (lines[2]). Og så kan du sende input variablen videre.

Håber ikke at jeg har misforstået dit spørgsmål og har fortalt dig en masse banaliteter :-)



t