Se hvad jeg pusler med

Tags:    demo projekt inspiration fremvisning

Hej Alle,
Så er jeg ved at få gang i mit seneste projekt. Og vil gerne vise det frem til alle der gider at kigge på det.

Projektet er digitale skitle, i ved, dem der vises på en storskærm rundt omkring i storcentre, på biblioteker og alle andre stedet.

Den del jeg er mest stolt af er brugervenligheden, den tumler jeg altid med, så den synes jeg at jeg er sluppet ret godt fra.

Det er også samtidig min første app i Windows Azure - det er en 90 dages trial, så den udløber om 85 dage. Det betyder også at det kan køre lidt trægt.

Hvis du har lyst til at se hvad jeg laver, så log ind på:

http://median.azurewebsites.net

Du kan logge ind med

brugernavn: demo
password: demo1234

det er en konto der bruges af mange, jeg har lavet lidt til at komme i gang med og der er en kort intro på forsiden. Du er også meget velkommen til at klikke på "register" linket og lave din egen konto, så har du det helt for dig selv.

Giv gerne feedback hvis du har prøvet det.

P.S. teknikken er ASP.NET MVC4



7 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 15 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Syntes at det er brugervenligt og simpelt at gå til. Dog loader billederne lidt langsomt når de skifter fra det ene til det andet. Måske min internet hastighed der ikke er den vilde, men det er nok noget du skal tage til efterretning :)

Ellers godt arbejde og thumbs up herfra :)



Jeg prøvede at uploade et billede og vise det på en side, men blev mødt med et stacktrace, da jeg havde valgt billedet jeg ville vise på siden.

http://median.azurewebsites.net/Page/SelectBackground/22_image

Stack trace:
Fold kodeboks ind/udKode 




Ratio på dine billeder ser meget underligt ud i min Firefox, men ellers meget simpel og ligetil så er jeg glad for.



Det er hverken din forbindelse eller min kode. Det er Azure skyens forbindelse. Jeg har prøvet på mine andre hosts og der går det fint nok. Jeg tror det er den 90 dages trial, den deles med en masse andre der også skal have noget båndbredde :-)

Heldigvis skulle det hele være cachet i browseren efter første gennemløb, så "den bliver til mahogni med tiden" :-)

Tak for feedbacken



@Jakob: Done, det var desværre en fejl som kom da jeg rettede noget andet :-)

@csharper: Tak for feedback, ratio er skæv fordi jeg stretcher billedet til at passe til skærmen, dvs. hvis billedet er smalt, vil det blive distortet når jeg stretcher det. Alternativet havde været at billedet var i fuld højde og så ikke i fuld bredde...

@Alle: Nogen der kender en metode til at tage et screenshot af en webside, er lidt træt af det ikon jeg har på "pages" siden, det med spørgsmålstegnet, der vil jeg hellere have en lille thumbnail, men har ikke fundt en god og påæidelig måde at gøre det på endnu.



Det ser super godt ud. Thumbs up. Jeg bruger Jing til at tage screenshots med, den giver også mulighed for at lave simple markeringer.

http://www.techsmith.com/jing.html



Hvis jeg var dig ville jeg helt sikkert holde billede ratio.
Så kan du lave en div udenom der skal holde dit billede som skalerer til sidens størrelse som har en ratio der passer skaleret til din skærmstørrelse.
Så kunne du sætte overflow:hidden på den div udenom så du altid vil have noget der ser pænt ud :) Det var et alternativ du måske kunne overveje.

Forresten nu du har det liggende i Azure..
Kan du sige lidt om hvordan det er? Noget du vil fortsætte med udover 90 dages prøveperiode? Tænkt på pris?
Nemt at arbejde med? Opsætning? Hvad får man med? Nemt kontrolpanel til alt hjertet begærer?



Indlæg senest redigeret d. 11.09.2012 22:23 af Bruger #17215
t