Ændre et billede som bliver uploadet inden det biver sendt retur

Tags:    php html javascript

<< < 123 > >>
Hej,

er det muligt at ændre et billede som folk uploader automatisk og så sende det til dem i en e-mail.

For eksempel, hvis folk uploader et billede, så laver den en sort ramme omkring og indsætter et lille logo i bunden af højre hjørne.

Så alle ikke selv skal have photoshop og gøre det selv.

Jeg har allerede lavet upload og mail funktionen, men kan man ændre noget på billede før den bliver sendt retur.

Jeg håber i forstår hvad jeg mener, og kan hjælpe.

På forhånd tak



26 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
så lav denne linje
echo $filname;
om til
print_r($filname);




Ja nu står der ihvertfald filnavnet og nogle andre egenskaber som billedet har, men den stopper stadig det samme sted efter filnavnet? ved de billeder som ikke var standard på computeren :(

Jeg synes godt nok det er mystisk at det virker med nogle billeder og ikke med andre.

Alle de billeder jeg har testet med har være jpeg.

det her er egenskaberne som kommer om billedet, men der kommer de samme om det der virker.

der står error på et tidspunkt, men ved ikke om det har betydning fordi det står der også når det virker.

Det er beskeden når det ikke virker:

test1Array ( [name] => test.JPG [type] => [tmp_name] => [error] => 1 [size] => 0 )

og det her er beskeden når det virker:

test1Array ( [name] => Penguins.jpg [type] => image/jpeg [tmp_name] => /tmp/phphVSr3p [error] => 0 [size] => 777835 ) test2test3Mail send completed.




Indlæg senest redigeret d. 24.09.2012 21:09 af Bruger #14317
det var fordi billedet åbenbart var for stort, så hvis jeg uploader mindre billeder så virker det :)

Men så prøvede jeg lige at uploade 2 forskellige billeder af samme navn, men i mappen kommer der _1 osv. efter og det er også fint, men mailen som bliver sendt med den vedhæftede fil kommer til at indeholde det første billede som blev uploadet med det navn.

og tager ikke højde for at der er blevet sat et nummer bag på filnavnet.

Ved du hvordan man ville kunne ændre dette?

Tak for hjælpen




og tager ikke højde for at der er blevet sat et nummer bag på filnavnet.
Ved du hvordan man ville kunne ændre dette?


slet filen når du har sendt den, så er du også fri for at have en masse lort liggende på serveren
kig på http://php.net/unlink



ok, nu har jeg forsøgt med dette:

echo "Mail send completed.";
unlink($filname);

og så kommer den med denne fejl:

Warning: unlink() expects parameter 1 to be string, array given in /home/www/wearecrunch.dk/watermark/somefile.php on line 57

Så ændre jeg det til:
unlink('filename');

Men får denne fejl:

Warning: unlink(filename) [function.unlink]: No such file or directory in /home/www/wearecrunch.dk/watermark/somefile.php on line 57

Det lægger stadig billedet i mappen og sender en mail men den sletter det bare ikke.

Er jeg da helt gal på den?



Yes helt sikkert, nu virker det :) tusind tak for hjælpen.



<< < 123 > >>
t