Udvikling af simpelt 2D-spil

Tags:    c++ c# grafiker programmoer

Hej,

Jeg er en stor fan af Zelda-spillene, og har besluttet mig for at udvikle et selv. Mere specifikt er jeg fan af spillene "Link's Awakening", "Oracle of Seasons" og "Oracle of Ages", og spillet kommer derfor til at minde meget om dem.

Dog er det jo et halvstort projekt, selvom alle tre spil er 2D, og jeg søger derfor enten programmører til at assistere med koden bag spillet, eller grafikere til at producere den relativt simple pixelgrafik, der optræder i spillet.

Jeg kan ikke tilbyde nogen løn, men jeg er overbevist om, det vil være en fornøjelse at arbejde på sådan et projekt, og jeg kan heller ikke udelukke, det i sidste ende vil kaste nogle skillinger af sig.

Er du en dygtig grafiker eller programmør, men kender ingen af de tre nævnte spil, så prøv at Google dem. De er alle tre til GameBoy, hvor vores spil, i hvert fald i starten, vil være til computeren, nærmere betegnet Windows.

Jeg har skrevet både C++ og C# som tags af den grund, at jeg mestrer begge sprog, men endnu ikke har besluttet mig for, hvilket af de to, spillet skal kodes i. Dette er en beslutning, I gerne må være med til at tage.

Er du interesseret, så send mig en mail på thomas_kappel@hotmail.com eller send mig en PM her på udvikleren. Jeg tjekker dog min e-mail oftere, så hvis du vil have et svar hurtigt, foreslår jeg du sender mig en mail.

Jeg tjekker naturligvis også tråden her.

Jeg glæder mig til at høre fra dig / jer.



Indlæg senest redigeret d. 23.09.2012 16:02 af Bruger #8985
4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvad med at gå efter HTML5 og JavaScript ?

Så kan skidtet køre på alle platforme...også mobiltelefoner og tablets.



Opret et åbent repository på Github og begynd at kode! Invitér så folk til at hjælpe til som de har lyst til. På den måde er der ingen der føler sig snydt (pga. manglende betaling i forhold til arbejdsindsats) og i kan i fællesskab få lavet et super fedt spil uden nogen profit, bortset fra glæden ved at lave et fedt program.



Hvilken platform skal spillet udvikles til :) ?



Det skal kunne køres på senest Windows XP, gerne versioner før det som fx. Windows 2000. Selv sidder jeg og udvikler på Windows 7.



t