404-fejlsider skal hjælpe med at finde forsvundne børn

Tags:    it-nyheder

404 Not found-siderne har hidtil bare været tomme sider, som har forklaret dig, at hjemmesiden, du søger, ikke findes. Nu skal de samme fejlsider bruges til at finde forsvundne børn.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=6849&cst=4



Det synes jeg da helt klart er en utroligt fed ting.
Har testet det lidt, og kunne være bedre da jeg som dansker ikke så ofte møder manglende danskere - så kunne optimeres.
Men et godt forsøg og hvis man kan finde bare en eller en halv procent ved hjælp af dette tiltag så kan man ikke andet end støtte op.

Man kan så diskutere om folk vil ligge mærke til det, fordi deres mindset er et helt andet og dermed vil klikke tilbage eller væk meget hurtigt og personen derfor vil være glemt lige så hurtigt.



Det er et fint tiltag, men ærligtalt, så tvivler jeg sgu på at det får en reel effekt.

Hvad er oddsene for at jeg ender på en 404 side, som rent faktisk er med i ordningen, og at den person der var forsvundet, som jeg uden at vide det har set på gaden, også er den person som tilfældigt bliver valgt ud?

Jeg ved ikke med jer, men jeg ender ikke særligt ofter på 404 sider - slet ikke ofte nok til at det er sandsynligt at jeg ville få den rigtige person udtrukket.



Jeg viser en sjov animation for eksempel.

Jeg syns det bare og vise et eller andet sjovt eller ligende.
Jeg har ikke lyst til og vise nogen forsvundne børn men hvis man nu har en hjemmeside der handler om sådan noget for eksempel red barnet så ville det måske være oplagt.



Indlæg senest redigeret d. 05.10.2012 23:30 af Bruger #13010
Det er et fint tiltag, men ærligtalt, så tvivler jeg sgu på at det får en reel effekt.

Hvad er oddsene for at jeg ender på en 404 side, som rent faktisk er med i ordningen, og at den person der var forsvundet, som jeg uden at vide det har set på gaden, også er den person som tilfældigt bliver valgt ud?

Jeg ved ikke med jer, men jeg ender ikke særligt ofter på 404 sider - slet ikke ofte nok til at det er sandsynligt at jeg ville få den rigtige person udtrukket.

Nej, det gør du nok ikke så ofte. Det gør jeg heller ikke. Det er der ikke nogen der gør.

Men vi ender alle sammen på 404-sider engang imellem. Vi er alle sammen ude i verden hvor der er andre mennesker, engang imellem. Med denne ordning vil alle også se en 404-side med en efterlysning på, engang imellem.

...og en gang imellem vil et individ opfylde alle kriterier på én gang, og et barn vil blive fundet.

Der er ingen der bilder sig ind at det er løsningen på alle børneforsvindinger, det her. Men "en gang imellem er der et barn mere, der bliver reddet" er rigeligt gevinst, I betragtning af at der stortset ingen udgift er for nogen i det her projekt.



@Per, helt enig i dine betragtninger. Jeg tror bare ikke på at man får ét eneste hit, med mindre der kommer en meget massiv udbredelse af det.



@Per, helt enig i dine betragtninger. Jeg tror bare ikke på at man får ét eneste hit, med mindre der kommer en meget massiv udbredelse af det.
Det er jo derfor det er startet op, og potentielt er der masser af plads til at det kan udbredes for hvor mange sider ville en sjov animation eller billede ikke kunne erstattes med dette tiltag.

Som jeg har sagt så tror jeg også hitraten er rimeligt lav, men ganske rigtigt hvis det hjælper med at finde en så er det det værd.
Dog ville det hjælpe hvis det faktisk fiskede din lokation frem og viste manglende børn i nærheden af dig for jeg skal ikke til Alaska lige med det samme så at vise mig en pige derfra hjælper ikke mig specielt meget.
Men godt det er blevet startet, og da noget jeg vil overveje i stedet for lidt sjov på en 404 side.



t