fejl ved post af html kode i c#

Tags:    asp.net csharp encoding

Hejsa.

Det er i c#

Jeg sidder med et tekstfelt som skal kunne tage imod HTML kode. Teksten skal vider i Databasen.

Jeg får en fejl som siger
Der blev konstateret en potentielt farlig værdi for Request.Form fra klienten

Den skriver jeg skal sætte validateRequest="false" oppe i toppen.
Dette har jeg prøvet.
Jeg har også prøvet at gøre det i min web.config filen

Uden held...

Jeg har også prøvet at Encode min tekst til html entites.

Intet af dette har virket for mig. Er du nogle der har nogle bud?...

På forhånd tak :)



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er indbygget sikkerhedsfeature for at sikre du ikke får postet noget tilbage til serveren der afvikler skadelig kode.
Så hvis man selv vil bruge det skal man vide hvad man laver så ham der liiige skal lave en hjemmeside ved hjælp af drag and drop ikke får smadret en masse fordi han ikke ved hvad han laver.

Godt du fandt ud af det :)

Forresten. Lige læs din tekst igennem for der er nogle stavefejl :)
Du skriver du har arbejdet med HTML og CSS siden slutningen af 2011 og har 100% styr på det og arbejder som freelancer.
Pas på med ovenstående formulering for jeg har arbejdet længere end det og jeg kan stadig blive udfordret eller overrasket over ting for der er bare så meget man ikke liiige ved fordi HTML og CSS er så meget.

Kan se din side har fået et pift og løft og ser meget bedre ud så thumbs up.

Dog den header du har der er gennemsigtig kan godt irritere en smule når man ser på din portofolio (Lege portofolio right?) for så fx hvis man ser på frisøren i bunden så kommer der en hvid streg pludselig og noget af toppen er mere grålig - lige ind til man opdager din "header" der er "usynlig" ellers.



Indlæg senest redigeret d. 02.10.2012 09:29 af Bruger #17215
Har du noget kode?

Prøv evt. at tage et kig her:
http://stackoverflow.com/questions/2303229/how-to-handle-html-inputs-in-the-textbox

Nej, du bør aldrig deaktivere validateRequst, da det kan give noget så meget bøvl hvis der er nogen et andet sted på dit site som indtaster noget html (eller det der er værre) i et felt.



Hej igen. jeg har fundet at svar på mit spørgsmål det jeg manglede var et lille stykke som er

<httpRuntime requestValidationMode="2.0" />

Dette skulle stå i min web.config fil mellem <system.web></system.web>



t