C Sharp pc information

Tags:    c#

Hej alle. Jeg sidder og roder med et c-sharp projekt, der skal kunne vise følgende ting:

-IP adresse
-Local IP
-Server
-MAC Adresse
-Computer navn
-OS (Plus version fx. Windows 7 ULTIMATE)
-Harddisk kapasitet ledig samt brugt
-Den skal kunne måle internet hastighed således fx. 40/40

Det ville være bedst at tingene blev vist i en label, da så kan rykke rundt på det. Er HELT ny i c#, så når jeg googler får jeg resultater som følgende:

For at se IP:
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

For at se OS:
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

For at se MAC adresse:
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


For at se Computer navnet:
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Da jeg ikke kan tyde koden, kender jeg heller ikke dens placering. Har prøvet at placere det flere steder i min std. kode, men uden held. Det er endnu en grund til at sætte det i en label, da jeg er så ny at jeg ikke aner andet.

Håber i kan hjælpe med at finde brugbare svar, evt har noget kode liggende, hvor i kan fortælle hvor den skal placeres :-)

Min kode er følgende indetil videre:
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Som sagt, standard :-)



1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hejsa Jannick

Det lyder til du ikke helt ved hvor du skal gøre af dine kodestumper du har fundet.
Du laver metoder til at hjælpe dig med ting - dem kan du kalde for at få udført funktionalitet eller give dig information.

Så enten så ligger du dine kodestumper under din Form2_Load() (før label3_click).

I din Form1_load kalder du så dine funktioner for at få dem skrevet ud.
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Hvis det er andet du er ude efter så venligst specificer da det kan være lidt svært at forstå hvad du egentligt ønsker at opnå.



t