Lav en instance af en UserControl i XAML som afhænger af en constructor

Tags:    c# wpf

Hej

Er igang med at lave et program, hvor jeg benytter MVVM til at holde styr på mine controls. Indtil videre har jeg mit MainWindow og 3 UserControls. Nu vil jeg gerne lave en "gem" funktion, hvor jeg gemme det har lavet i de enkelte UserControls.

Mit problem er så, hvordan får jeg adgang til den instance af de enkelte UserGroups, hvor mit data er lageret fra mit MainWindow.

Det jeg har prøvet indtil videre er, at lave en "shared" class, som indeholder de properties jeg skal gemme. Min plan var så at denne class skal indgå i alle UserControls Constructor og derigennem sikre at alle bruger samme instance af den "shared" class.

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Men hvordan angiver jeg en Constructor i XAML til en UserControl?

Fold kodeboks ind/udXML kode 


Vil så vidt muligt undgå at bruge en static class, da det vil give nogen problemer med mine Events.

Nogen der kan hjælpe mig med min løsning eller måske har en bedre måde at gøre det på ?



Indlæg senest redigeret d. 03.10.2012 11:49 af Bruger #17108
1 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg tror du griber det forkert an. Ideen med MVVM er at det er din model der indeholder dataene. Dvs. det er instansen af den enkelte ViewModel der skal gemme dine data. Din model indeholder nogle properties som du så binder til dit View. Når du trykker på din Gem knap, skal du vel "bare" eksekvere din gem Command på din ViewModel. Den bør have alle indtastede data (de er jo bundet)



t