Semester projekt (datamatiker) - søger virksomhed som kunne bruge et grati...

Tags:    datamatiker java job gratis mysql

Vi er en gruppe, som går på datamatiker uddanelsen og skal til at lave vores 2. semester projekt. Vi skal i den forbindelse have kontakt til en virksomhed for at designe og konstruere noget software til denne. Hvis du kender nogen, ejer eller arbejder et sted du mener har brug for noget software må du meget gerne smide en besked til dette indlæg. Vi udvikler selvfølgelig softwaren GRATIS da det er et eksamensprojekt og ikke et reelt job. Det er derfor en god mulighed da der ikke er nogen risiko for tab hvis i vælger ikke at bruge vores software i praksis.

Vi udvikler programmet i java (og mySQL og/eller fillæsning).

Vi håber at høre fra dig snarest muligt. Vi skal snart igang med projektet snart så hold dig ikke tilbage.

Mvh
datamatiker projektgruppen på KEA (Københavns Erhvervs Akademi



5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hmmm...der er vist noget, I har misforstået.
Valget af sprog afhænger af opgaven...ikke omvendt. I har valgt at begrænse jer meget her, lidt som hvis en håndværker sagde: "Jeg har tænkt mig at bruge en hammer...giv mig en opgave som passer til det."

I en realistisk opgave (som dem man får ude i det virkelige liv) må man af og til lære et sprog, som er bedre gearet til at løse opgaven, og det er også meget typisk for datamatiker hovedopgaver. Jeg har været hovedopgavestiller flere gange, og har været med til mange præsentationer af hovedopgaver, og éns for mange af dem var, at de studerende sagde "Denne opgave var unik og slet ikke som de andres for vi skulle lære noget nyt". Nogle gange var det fordi de skulle kode op imod et legacy system, andre gange fordi de skulle bruge et eksisterende framework, som firmaet havde udviklet og andre gange igen fordi de skulle lære et nyt programmeringssprog.

Lad jer ikke begrænse til Java/MySQL...den verden er for lille.



der er så også noget du har misforstået der.. for vi SKAL bruge java og mySQL i forbindelse med projektet da det er vores pensum for 2. semester på datamatiker uddannelsen :S
Er godt klar over at det ikke er den mest hensigtsmæssige måde at henvende sig på. Men nu ligger landet altså sådan at det er java og mySQL der skal benyttes.. og vi har desværre ikke noget valg. Ville meget gerne kunne tilbyde en bredere vifte af værktøjer hvis det var muligt, men det bliver ikke i denne omgang :)




Aaight...forstået :-)
Ved ikke hvordan det gik til, men jeg læste det som 5. semester.



Hej Mads

Jeg kunne godt have et lille klientprogram der kunne være interessant. Vil blive en del af et større opensource projekt.

Du kan evt. Ringe til mig på Tlf. 24422909



Hejsa Mads.

Hvis det kunne have jeres interesse så søger jeg en måde hvorpå jeg kan trække data ud af billeder.
Altså via a noget ocr.

Det kunne fx være ved at jeg sender billedet til en email. Data trækkes ud. Data gemmes i db og evt gøres så data skal "godkendes".

I hjertens velkomme til at kontakte mig for yderlige spørgsmål



t