Textarea auto height

Tags:    jquery html css

Hej Udviklere.

Jeg er igang med en ny side og er stødt på et problem.
Jeg har et textarea inde i en dialog som kan resize sig.
#dialog http://jqueryui.com/dialog/

Nu vil jeg gerne have at mit textarea tilpasser sig i height når jeg ændre på dialog.
Er dette muligt med ren CSS eller skal jeg ind over noget javascript jquery?



10 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fandt ud af der var et events der hed resize, så når jeg resizede boksen kunne jeg calculere hvor stor den var og derud fra regne ud hvor stor min textarea skulle være for at fylde i den :)



Lige vær opmærksom på at når du resizer så kan dette event kastes enormt mange gange imens du resizer.
Så du kan eventuelt sætte en timer på 0.5 sekundt og forlænge konstant indtil du er færdig med at resize og så 0.5sekundt efter udføres din metode.



Regner med at browserne kan klare det, eller hvad?
Hvis jeg sætter den til kun at kører hvert 1.5 sec vil den ikke se fyldende ud, hvilket jeg gerne vil have :)



Indlæg senest redigeret d. 10.10.2012 13:25 af Bruger #16838
Det er mere at du vil sætte klientens maskine på overárbejde unødvendigt.
Du kan også sætte den til 0.1 eller 0.3 for er alligevel tilpas lidt til de færreste ligger mærke til det, men hvis du får 100 events hvor den skal beregne størrelsen fordi den bliver ved at kaste et nyt så længe du trækker og resizer så laver den ret meget arbejde unåødvendigt.



Uenig, med mindre det kode til at beregne størrelsen på tekstboksen er MEGET uhensigtsmæssigt skruet sammen.

Hvor mange beregninger/dom ændringer mon ikke jquery.animate banker igennem uden at ligge browsere ned.

Den kan sagtens køres uden settimeout. Ellers skal vi ned på et meget forældet apparat.

EDIT
resizeStart og resizeStop events kunne også benyttes til at lave en jquery.Animate, men det vil aldrig give sammen billede

/J



Indlæg senest redigeret d. 12.10.2012 14:04 af Bruger #5789
Uenig, med mindre det kode til at beregne størrelsen på tekstboksen er MEGET uhensigtsmæssigt skruet sammen.

Hvor mange beregninger/dom ændringer mon ikke jquery.animate banker igennem uden at ligge browsere ned.

Den kan sagtens køres uden settimeout. Ellers skal vi ned på et meget forældet apparat.

EDIT
resizeStart og resizeStop events kunne også benyttes til at lave en jquery.Animate, men det vil aldrig give sammen billede

/J


Selvfølgelig er det ikke et problem, men er stadig unødvendigt for brugeroplevelsen.
Du kan lave stort set alt i javascript og de fleste maskiner kan klare det flydende, men hvorfor lave noget uhensigtsmæssigt og tungt bare fordi din maskine kan klare det?
Du trækker vel heller ikke håndbremsen inden du kører fordi din bil sagtens kan trække det uden du ligger mærke til det?

Hvis han får 50 events i sekundet er det ikke nødvendigt at lave arbejde på hver enkelt af dem, og at optimere fra start er aldrig bad practice for kan være at andre ting senere kommer til at tage performance som herved er frigivet.



"Du trækker vel heller ikke håndbremsen inden du kører fordi din bil sagtens kan trække det uden du ligger mærke til det?"

Whattt ?

dit øje ser 24 billeder i sekundet, eller, det får et billede til at se levende ud, derfor valgte PAL at benytte det til dvd, så 50 er fint for mig (spiller jeg 3d, forveneter jeg mere). Ellers skal vi ned og regne fps med javascript ? - for at få en glidende overgang 100% skal den afvikles ved resize, ellers vil jeg gerne se dig benytte jquerys dialog events til en mere hensigsmæssig metode, men hvor textarea'et bevæger sig flydende, uden brug af css.

/J





Indlæg senest redigeret d. 12.10.2012 22:34 af Bruger #5789
Så du sammenligner film og 3D med brugeroplevelsen af at resize en textbox? :)
Vi forbliver stadig uenige, men er jo også forskellig hvad man fokuserer på. Er egentligt også lige meget så længe manden får den løsning han vil.



Jeg bruger bare løsningen med at hamre scriptet igennem så meget som muligt. :) Tak for løsningen



nej jeg forsøgte bare at sammenligne med noget vi ser som "levende/glidende", og det er ikke 2 billeder i sekundet som du foreslår først, det er heller ikke 3.3 eller 10 som du foreslår senere...

Men over 24 billeder i skundet, ellers "hakker" det.

/J







Indlæg senest redigeret d. 13.10.2012 09:56 af Bruger #5789
t