php multilevel menu

Tags:    php multilevel mysql menu

Hejsa.

Jeg skal til at lave en multilevel menu, men jeg er lidt i tvivl om hvor jeg skal starte henne. Databasen indeholder, menu_id, menu_name, menu_parent. Den(menuen) skal fungere sådan at når man klikker på en hovedmenu, popper det som tilhører menuen op under hoved menuen.

Den skal helst være i ren php. Ikke noget Jquery/javascript.

VH Simon



6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvorfor?

Men du kan jo hurtigt lave to loops på det. Det første henter du alle hovedpunkter fra din database og udskriver disse. Når et af hovedpunkterne er aktivt, eller et child heraf er aktivt, henter du alle childnodes der tilhører dit hovedpunkt.

Dog forstår jeg ikke hvorfor du fokusere på hvordan punkterne renderes da din problematik relaterer ln. 15 + ln. 16 i koden der henvises til:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Resultat af print_r($tmp[3]);
Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 16.10.2012 22:20 af Bruger #10216
Michael, Tak for svaret. Problemet er ikke at få udskrevet en ul liste over menuerne, og hvor submenuerne tilhører. Problemet er at få alle submenuer skjult, og få dem vist når man klikker på en hovedmenu :-)



det vil sige, at når man klikker på hovedmenuen, skal man komme ind på en ny side, hvor menuen er åben ?



Bliver nok svært og lave i ren PHP.
Men hvis du er villig til at benytte HTML og CSS så prøv og kig på den her kode : http://scootergrisen.dk/htmlgrisen/css_menu.php
Den bruger jeg på min hjemmeside.



@dan->
Noget i den stil ja. F.eks hvis man klikker på menuen computere, kommer man ind på en vare side hvor der er listet de bedste computertilbud shoppen tilbyder (blot et eksempel). Derefter bliver der udskrevet i menuen alle de tilhørende menuer (selvfølgelig ikke under, undermenu) til computere.

@scootergrisen->
Vil helst ikke benytte den form for dropdown menu.
Det skal være som jeg beskriver :-)

@michaellarsen->
Det ser godt. Har siddet og lejet lidt med det. Nu er det eneste "problem" så at finde ud af at gøre den
funktionel, med klikbare links så menuerne åbner sig nedenunder hinanden som de skal :/



Indlæg senest redigeret d. 16.10.2012 23:01 af Bruger #17403
t