Winforms button event

Tags:    c# winforms

<< < 12 > >>
Hej,

Er rimelig ny i winforms, men så spørg endelig hvis det er noget helt volapyk jeg får skrevet.

Jeg har den her form hvor jeg har en start og en stop knap, i selve form koden skal jeg så lave en instans af en klasse så jeg kan kontakte min start og stop metode deri. Men hvordan tilføjer jeg mine metoder til knappernes event click. Jeg tror jeg skal have gang i delegates og events, men hvordan jeg helt præcis får det gjort ved jeg ikke.

Skal min start og stop metode i klassen laves om til events ? kan jo ikke bare bruge knappernes "normale" event handlers, da samme objekt instans skal bruges under hele programmets levetid.

Hvordan får jeg lige det til at virke ?

Mvh



15 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
En kort beskrivelse må være, at en tråd kan bruges til at udføre noget i baggrunden så du stadig har kontrol over din form.




Ang. singletons så er det kodeeksempel der er vist ikke trådsikkert, læs evt. min artikel her på siden omkring singletons. Men spørgsmålet er om det er overkill.

Hvis du kun har behov for at kunne henholdsvis starte og stoppe den, hvorfor så ikke have en instansvariabel som bliver instantieret i din constructor og som der så bare kaldes start og stop på?



Indlæg senest redigeret d. 23.10.2012 08:27 af Bruger #2730
Har lavet min singleton klasse sådan her, det var sådan jeg fandt frem til i en anden artikel at den kunne laves:

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Men jeg skal jo bare have integreret min klasse i en c# winform. Men kan ikke lave en global instancering af mit objekt i winforms, som jeg så kan kontakte som jeg vil i mine event i resten af programmet ?

Men det kan så lade sig gøre med en singleton.

Brian hvordan ville du gøre det ? :)

mvh



Indlæg senest redigeret d. 23.10.2012 08:47 af Bruger #17406
sådan her:
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 




Tjo det kunne jo ikke være mere simpelt :)



<< < 12 > >>
t