Online musik bibliotek, asp.net C#

Tags:    asp.net c# musik mediaplayer

Hej Udviklere!

Jeg har efter hånden samlet mig en del musik, som jeg selvfølgelig gerne vil have med mig rundt, når jeg er på farten. Jeg ved at der findes et hav af muligheder på den front, men jeg vil gerne kode det selv.
Jeg vil gerne lave det sådan at jeg kan køre siden som webapplikation på fx min smartphone
Jeg går ud fra at jeg skal bruge noget:

asp.net
HTML(5?)
Jquery.. (Mobile)

Jeg tænker lidt musikken skal jo afspilles på selve klienten, så jeg skal vel have noget java eller flash ind over - eller kan eg gøre det i HTML5?

Jeg vil gerne have det sådan at koden læser musik filerne fra en mappe og opretter en playlist efter det, dvs. at jeg gerne vil have mulighed for at redigere i hvilken musik der skal ligge på siden, uden at skulle ændre min kode.

Er jeg helt galt på den, og er der nogen der har et forslag til hvordan det kunne laves?




4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er rigtigt fedt at du selv vil lave din egen klient og musikbibliotek, men min første tanke her løber meget hurtigt imod dataforbrug.
Hvis du bruger dropbox så har du den liggende lokalt på din telefon og skal dermed kun hente de 4mb en gang, hvor hvis den skal afspilles fra din side skal du streame den som kan gøre det hakker alt efter din forbindelse og forhold, og det skal du gøre på vej til skole og arbejde, og hjem igen og næste dag med.

Men for at lære og eventuelt kunne lave noget til andre som et læringsprojekt så bare klø på.

Men vil du have en playlist der selv spiller næste nummer efter forrige er slut eller hvorledes?

P.S. På din firma side har du skrevet "inovative" som er med to n'er :)



Indlæg senest redigeret d. 22.10.2012 10:43 af Bruger #17215
#1 På min mobil har jeg 11gb data om måneden, men du har ret det er en faktor jeg også tænker over :)

Men det er mest for at lære! :)

Det kunne være rigtig fedt hvis det kunne afspille næste nummer når sangen er slut.

Edit: Tak skal du have! Det får jeg lige rettet - det der med tekster er ikke det jeg er bedst til :P Jeg holder mig mest til koden :)



Indlæg senest redigeret d. 22.10.2012 10:46 af Bruger #17408
Det kan godt være du har 11Gb om måneden på din mobil, men hvor meget trafik vil din host (webhotel) lade dig streame om måneden og tillader de lyd/video og andre store mængder data (mange gør ikke)



#3 50gb pr måned.



t