JQuery Ajax kald virker i asp.net, men ikke fra ren index.html

Tags:    jquery ajax asp.net json

Hej

Jeg er ved og lave nogle forberedende test til en mobil app. Den er baseret på HTML5/Javascript/CSS og derefter pakket ind med Phonegap (phonegap.com).

Til dette produkt skal der laves nogle udtræk fra en kørende asp.net .asmx webservice.
Denne webservice kan blandt andet lave et udtræk af anvendte valuta navne.
Denne webservice har ind til for nyligt returneretværdier i XML, men jeg har lavet den om til at returnerer JSON i stedet.

For at teste dette output. har jeg lavet en hurtig asp.net side, der afvikler en function i javascript.

Denne function laver et JQuery $.ajax kald, der returnerer alle valuta typer.

ASP.NET siden virker fint, og returnerer værdierne helt som ventet.

Men når jeg efterfølgende ønsker og afvikle det samme i en index.html fil med tilhørende javascript. Så er der ikke held ved det.

Jeg har debugget i IE (F12) uden umiddelbar held. Jeg kan ikke se den afvikler en error besked eller andet. Dette forventer jeg heller ikke, da den ikke kommer med en alert besked i error.

Hvad kan dette skyldes? Og hvad kunne en løsning eventuel lyde på.

Har læst en del på nettet uden resultat.

Her er koden:

Fold kodeboks ind/udJScript kode 




Indlæg senest redigeret d. 28.10.2012 15:47 af Bruger #17229
4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Der må vel komme et eller andet svar tilbage? Hvad sker der hvis du går ind på din webservice udendom dit javascript?

Du kan forresten ikke bruge eksterne urls i url. Jeg går ud fra den ikke tolker localhost som eksternt men bare så du er klar over det.



Hej Casper.

Når du snakker ekstern url. Mener du håndtering af Cross Domain Web Service Call?

Umiddelbart ville jeg formode, at så længe min url ligger på localhost, så skulle der vil ikke ligge nogle problemer der. Selve webservicen henter værdier udefra. PT. skal jeg åbne en vpn forbindelse for at have min service kørende.

Min failure function bliver ikke ramt, så jeg får ingen status tekst

Men udover, at jeg formoder at localhost er inden for samme domæne, så skal jeg om alle omstændigheder have det løst således, at jeg kan kalde servicen fra et andet domæne. Har læst en del om jsonp, men har ikke kunnet få eksempler til at virke på mit



Indlæg senest redigeret d. 28.10.2012 15:36 af Bruger #17229
Ja det er det jeg mener.

Hvad sker der hvis du går ind på http://localhost:52548/xxxxxxxxxxxxxx.asmx og laver et request derfra?

Hvis det virker, må der være nogle galt i det du sender fra javscript.

EDIT: Hvis du vil have det til at virke så du kan hente udefra kan du lave en C# webservice som laver kaldet for dig som du så kalder lokalt

Så dit javascript kalder en lokal webservice og den webservice laver så et kald ud af til.



Indlæg senest redigeret d. 28.10.2012 15:40 af Bruger #11386
Kaldet virker fint når jeg kører url adressen. Jeg har også en kopi af den kørende webservice. Det er derfor den kører fra localhost. Det er en C# løsning allerede. Og idéen hænger ikke helt sammen med at index filen kommer til og ligge på en mobil enhed.
Hvis jeg forstår dit setup rigtigt :-)



t