Hent opdatering af software

Tags:    c# software opdatering

Jeg har et C# program (Win Forms) og vil gerne lave en knap som kan søge på mit website, om der findes en nyere version og derefter hente den og installere den.

Er der nogen som har input til, hvordan det kan laves?



10 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 13 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kunne hoste en fil på dit website f.eks. en json eller en XML fil, der indeholder information om den aktuelle version. Programmet checker så versionsfilen om den aktuelle version er ens med den version den selv er, er versionen forskellig, så hent den nyeste version udfra informationer i versionsfilen (placering på serveren, opdateringer, bugfixes mm.).

Hentning af filen er ikke så svær, men det er nok mere opstarten af opdateringen / instalationsfilen der er svær. Det ved jeg ikke lige hvordan man gør i C#





Versionscheck og download er vel ikke noget du skal bekymre dig om, det gør softwaren selv, når den startes op



Tak for inspiration Dan. Jeg fandt dette som jeg vil undersøge lidt: http://www.codeproject.com/Articles/265751/Application-Auto-update-via-Online-Files-in-Csharp Jeg tror jeg kan bruge dele af dette projekt / eller blive inspireret kraftigt af det.



Jeg har et C# program (Win Forms) og vil gerne lave en knap som kan søge på mit website, om der findes en nyere version og derefter hente den og installere den.

Er der nogen som har input til, hvordan det kan laves?


Først se om du ikke kan bruge "Click Once" - det løser alle dine problemer hvis du kan bruge det.

Ellers kig på "WyBuild" den gør netop det der er beskrevet og giver en masse muligheder for at lave patches osv.

Sidst kan du jo selv implementere det (er faktisk selv i skrivende stund ved at lave netop dette til en applikation jeg har)



Ja min tanke var også Click Once - det gør det rigtigt lækkert for dig og dine brugere. Meget brugervenligt og ser enormt professionelt ud også.



Jeg bruger Click Once allerede når programmet installeres første gang. Jeg kan bare ikke lige greje hvordan jeg skal integrere det med et versionscheck og download. For Click Once delen er jo ikke med i programmet når det først har installeret selve softwaren - i hvertfald ikke som jeg har lavet det nu.



Versionscheck og download er vel ikke noget du skal bekymre dig om, det gør softwaren selv, når den startes op


Det er så det jeg ikke har lavet i min applikation - endnu. Jeg er først nu blevet opmærksom på, at click-once kan lave automatiske opdateringer. Pinligt.....



Dengang jeg læste om det var det faktisk noget af det der sprang mig først i øjnene som behov for at man lavede det :)
Det letter en stor byrde af arbejdet fra dine skuldre.



Dengang jeg læste om det var det faktisk noget af det der sprang mig først i øjnene som behov for at man lavede det :)
Det letter en stor byrde af arbejdet fra dine skuldre.


Jeps, men det er et projekt jeg har overtaget. Så det er ikke lavet af mig oprindeligt :-) Så der er lidt arbejde der skal laves nu.



Nu er det ikke så super simpelt, som det måske lyder. Det er installation af software I snakker om, og mange har lavet lignende ting tidligere, hvor det var nemt at snyde systemet til at installere malware.
Brug i hvert fald SSL til forbindelsen og signer de filer, som skal installeres.



t