header som sendes af browser

Tags:    header

<< < 12 > >>
Hvordan checker jeg den header information der sendes af browseren til en server ?

Jeg prøver med http://web-sniffer.net/ men får ikke det forventet resultat.

Jeg sætter browseren til at skulle sende et Do Not Track flag så der i headeren for eksempel skulle stå :

DNT : 1

Men det kan jeg ikke se.



14 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg plejer at bruge Wireshark til al den slags: http://www.wireshark.org/



@scootergrisen, det er blevet meget nemt med Firefox' integrerede udviklerværktøjer. Åbn Web Console (Ctrl + Shift + k), du kan herfra klikke på de forskellige logbeskeder for at se flere detaljer omkring dem - Fx log beskederne om GET og POST requests.

@robert: Wireshark virker en kende overkill til et så simpelt problem, men det er i hvert fald et kraftfuldt og velfungerende værktøj.



Vil du se det i PHP eller .NET eller hvad?



Når du bruger web-sniffer ser forløbet sådan her ud:

Browser -> web-sniffer -> website

Den request header du ser, er den som web-sniffer sender til det valgte website. Den request som din browser sender, bliver ikke vist.





Indlæg senest redigeret d. 16.11.2012 10:04 af Bruger #955
csharper : jeg har php men det sådan set lige meget det bare til test. Det kunne også være i firefox hvis man kan se det nogen steder.

Stefan : Ja det har du ret i men du kan se der står også "HTTP Request Header"... det troede jeg var fra min browser men det kan jeg nu se er fra web-sniffer til den adresse man har skrevet.



Wireshark viser alt og gør det ens for alle browsere. Hvorfor ikke bruge det?



Jeg siger ikke et det ikke er et velegnet værktøj, jeg nævner blot et mere simpelt alternativ der ikke kræver viden om Wireshark filters, netværks interfaces og pakke-protokoller.



Fint nok, og jeg er helt enig i at wireshark er avanceret, men tiden, det tager at sætte sig ind i Wireshark, er i den grad givet godt ud. Efter min mening bør Wireshark være en del af alle netværksprogrammøres værktøjskasse.



Tak.

I wireshack hvis jeg besøger localhost i browseren så sker der ikke altid noget hvis jeg opdater siden i browseren også går ind i wireshack.
Er det fordi det er localhost at den ikke tage det med altid eller hvordan gør jeg for at det virker hver gang ved localhost ?



Hvis du har brugt "Follow tcp stream" i Wireshark, så bliver der sat et filter, så kun den aktuelle TCP session vises.
Tryk "Clear" knappen til højre for "Filter", så ser du alt, der bliver sniffet.



<< < 12 > >>
t