Mac til Windows

Tags:    mac windows

<< < 12 > >>
Hej

Nogen der har en vejledning til hvordan man installere Windows på Mac?
Så man både kan køre Mac og Windows optimalt.



12 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 21 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hvorfor kigger du ikke i dit tidl. oplæg, der står alle muligheder nævnt.
Og vejledninger. Dem kan du nok finde på Google. :)



Antivirus på Windows er altid anbefalet, så er det lige meget om det er en på en Mac eller ej. En Mac er jo en computer som alle andre computere. Og computere er kun så sikre som deres operativsystem(er) tillader det.



Antivirus på Windows er altid anbefalet, så er det lige meget om det er en på en Mac eller ej. En Mac er jo en computer som alle andre computere. Og computere er kun så sikre som deres operativsystem(er) tillader det.
Men det er en skrøne at tro at man som MAC ejer med OS X system ikke behøver et antivirus system. Jeg tilkendegiver at MAC er stadig mindre angrebet end Windows, men det betyder ikke at der ikke findes nogle der prøver at sende viruser til MAC computere. Slet ikke nu hvor alle vil have en MAC.



Jeg er lidt nysgerrig efter hvad du skal bruge windows til ? Ikke fordi jeg vil sige du ikke skal installere det, det er jo dit eget valgt. Men hvad havde du tænkt, at du ville lave i windows som du ikke kan lave i OS X ?



sql serveren er ingen problem ... visual studio kan nok erstattes af en anden editor



Men tilbage til dit spørgsmål. Du kan installerer windows på mange måder.

- En af måderne er at simulerer det ved at kører det i en virtuel maskine some f.eks. WMVare Fusion, Parallels eller Oracles Virtual Box.
- En anden af måderne er at lave en boot camp, således at du hver gang computeren tændes, vælger du om du vil starte OS X op, eller Windows. - Jeg fandt lige en hurtig guide om dette fra google - http://www.digitaltrends.com/computing/how-to-install-windows-7-on-an-imac/ - Du kan evt. selv søge lidt mere på Google.

Held og Lykke.



Yes, det fundet :-)

Når man nu køre Windows på Mac, er det nødvendigt med en antivirus? Vil nok tro at det er. Og at have en på Mac delen?



Ja det også rigtigt, så det nok bedst at få lappet hullerne :)



Ja man angriber nok dem der mindst venter det, eller er mest sårbare da mange ikke installere antivirus for mac.

Er der nogen der vil anbefale at lave sikkerhedskopiering af macen før man installere windows på den?
Hvis det er en ny computer, og ikke har nogle vigtige ting.





I mit nuværende studie bruger vi visual studio til C#, og sql server :)



<< < 12 > >>
t