Winload.exe mangler

Tags:    windows lenovo

Kære udviklere,

Har et rimlig stort problem. Jeg er igang med at ordne min kammerats Lenovo, hvor vi (uden held) prøvede at installere Ubuntu for nogle uger siden. Vi vil så prøve at installere Windows 7 (helt frisk kopi) fra en USB men dette mislykkedes. Vi har også prøvet at installere Windows 8, uden held.

Grunden til at intet virker er at winload.exe filen mangler. Jeg har absolut ingen idé om hvordan denne fil kan oprettes når der ikke findes noget OS på computeren.

Håber at der er nogle der kan hjælpe, for det er virkelig vigtigt at den virker.



5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Når i installere windows 7/8 kommer winload.exe automatisk med. Hvis ikke skal i geninstallere, det lyder som om i enten gør noget forkert eller har en korrupt windows 7/8.

Hvordan har i lavet jeres bootable USB med windows 7? Hvordan installerede i Windows 8 - også USB? og når du siger "det mislykkes", hvad var det der mislykkes?



Indlæg senest redigeret d. 17.11.2012 16:46 af Bruger #15754
Windows 7 installations filerne har jeg smidt over på en USB, hvor jeg bruger Universal USB Installer. Det samme gjorde jeg med Windows 8. Det har virket fint med Windows 8 på en anden computer, dog ikke på denne.

Vi har ikke kunne installere et Operativ System siden vi prøvede at installere Ubuntu. Den fejlede, og jeg tror det har noget at gøre med formateringen af partitions drevene.



Hvis du tror det, så prøv og formater med et tool som GParted eller andet.



Jeg har netop været i en lignende situation, hvor min computer ikke ville boote til OS fordi der var fejl i de logiske sektorer.

Jeg benyttede mig af en DBAN ISO og en Windows 7 ISO. Formatteringen med DBAN tog ~17 timer, men var det hele værd, da min harddisk nu fungerer optimalt igen. Jeg brændte begge ISO filer på to DVD'er hvilket var en smal sag, og en nem måde at løse problemet på.

Det er ærgeligt at i har opgivet at installere Ubuntu, da det ellers ikke burde være nogen videre udfording med det væld af tutorials man kan finde på nettet.



Vil også sige prøv at smide filerne på en DVD for nogle gange kan det løse problemet uden nogen helt klar ide om hvad forskellen er.



t