DIV fra top til bund af siden

Tags:    html css

Hej folkens!

Jeg har lige et lille problem, som jeg er stødt på nogle gange før og aldrig rigtig har kunnet finde en løsning på, på nettet. (Måske er der slet ingen løsning?! :o)

Jeg har en div der er centreret (vha. margin auto). Denne div ønsker jeg at få til at gå fra toppen af siden til bunden af siden. Dette er muligt, hvis man bruger position:absolute og herefter top:0px, bottom:0px. Problemet er dog, at gør man dette, så vil det se rigtigt ud, MEDMINDRE der er så meget tekst på siden, at man skal scrolle. Sker dette, ja så går div'en kun til bunden af skærmen, men ikke reelt til bunden af siden.

Håber I kan/vil hjælpe.

Mange tak, hilsen Dennis ;)

EDIT: Det er fixet! Jeg fandt en løsning. Hvis nogen er interesseret, så læste jeg lidt igennem denne, og brugte den til content i stedet for footer: http://www.cssreset.com/how-to-keep-footer-at-bottom-of-page-with-css/



Indlæg senest redigeret d. 18.11.2012 17:51 af Bruger #15653
5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
er det ikke bare at sætte height til 100%?

Forstår jeg det korrekt at du vil have din røde div altid skal fylde alt indhold og ellers ned til bunden af siden (hvis ikke indholdet selv fyldet det ud). Er det korrekt forstået?



Jo, det er ganske korrekt. Men height 100% gør det samme som du kan se på hjemmesiden lige nu. Problemet er, at den er 100% af browserens vindue, så når man scroller, så fortsætter indholdet, uden at den røde div følger med.



Ellers virker det hvis du sletter bottom:0px; her :

Fold kodeboks ind/udCSS kode 




Dennis
Det link du har indsat virker ikke :(



t