Hent title og description fra fil

Tags:    javascript jquery

Jeg har en produktliste, der genererers.

Hvert produkt har et id
Hvert produkt har en beskrivelse i en fil: <produkt.id>.html

Jeg ønsker via javascript (client side script) at hente hhv. title og description fra filen <produkt.id>.html, så jeg kan skrive info til produktlisten ala:

document.write( <produkt.id>.html.title )
document.write( <produkt.id>.html.description )

Da det skal hentes for hver element i produktlisten er det vigtigt at scriptet er enkelt og trækker færrest mulige ressourcer.

Nogen forslag?



8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis filerne du skal hente data fra ligger på samme server som dit script, så kan du bruge jQuerys load() metode til at hente information fra et bestemt element i en bestemt fil.



Det lyder ikke særlig optimalt.
Så hvis du har mulighed for at lave det på en anden måde ville det være bedre.

For eksempel hvis du vil vise 30 produkter på en side så skal din side måske hente 100 filer.



Det er en webshopløsning, hvor jeg ikke har fuld adgang til det bagvedliggende.

Udviklerene der har af et par gange slettet al info på varerne. Så for ikke at skulle gendanne indholdet for hver opdatering, så er jeg nød til at kode udenom.

Hver af beskrivelsesfilerne er kun ca 1-3 kb. Lægger man de enkelte i fx en skjult iframe, eller som en var, så skal de enkelte læses en gang hver. Er bare ikke sikker på den bedste vej omkring det...




Et spørgsmål at stille sig først og fremmest er nok hvad formålet med løsningen skal være? Hvis det er af SEO-mæssige hensyn skal du som udgangspunkt ikke regne med at de ting vil blive læst af indekserings-robotterne.



Problemet er at bureauet gentagne gange har slettet teksten i feltet shortDescription. Derfor henter jeg det fra en fil og viser til kunder.

Jeg er godt klar over at hverken google eller andre botter kan læse det - desværre...



Var det ikke en ide at få bureauet til at tage sig sammen, eller skifte bureau i stedet for at kompensere.



Var det ikke en ide at få bureauet til at tage sig sammen, eller skifte bureau i stedet for at kompensere.

enig.



Indlæg senest redigeret d. 21.11.2012 12:58 af Bruger #17081
God tanke. Men load() bruger .innerHTML

Det betyder i praksis at Den kan godt hente title - men den ikke kan content, da det er en parameter og ikke indhold:

<meta name="description" content=" " />

Samtidig kræver den et felt med et specifikt id. Det betyder at den ikke er fleksibel og derfor ikke kan bruges i forbindelse fx
document.write
document.getelementById().title
document.getelementById().alt

- - - - - - - - - - - - - -

Har kodet denne ikke alt for elegante løsning:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 




Indlæg senest redigeret d. 23.11.2012 11:06 af Bruger #17415
t