Forslag til domainnavn og logo

Tags:    forslag

<< < 12 > >>
Jeg overvejer og låne et til domainnavn så jeg kan få adskildt min hjemmeside om scootere og det som handler om net programmering som HTML, CSS, Javascript og PHP og ligende.

Jeg har indtil videre kaldt den del af hjemmeside som handler om net programmering for HTMLgrisen og tidligere også PHPgrisen.
Men det handler jo om mere end HTML så derfor syntes jeg ikke navnet er så godt.

Jeg tænker lidt på at kalde det noget med net. Måske netprogramming.
Er ikke så vild med ordet web så der skal helst ikke være med i domainnavnet.

Har i nogen forslag til domainnavn til http://scootergrisen.dk/htmlgrisen/ ?

Og forslag til logo som også skal bruges som favicon osv ?
Indtil videre har jeg brugte HTML 5 logoet med skjoldet men det jo ikke særlig godt både fordi der er så mange andre der bruger det og fordi min hjemmeside handler om andet end HTML 5.



11 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
udviklingsgrisen.dk, eller programmeringsgrisen.dk, når nu det skal være noget med en gris :P



Hvis du har kaldt dine sider for htmlgrisen og phpgrisen..
Hvorfor så ikke købe de domæner?

De er fri og folk kender dem allerede. Måske virker det ikke ligeså seriøst når der står grisen.. Men programmører kan nok godt bære over med det..



Martin > Fordi HTMLgrisen er ikke særlig god beskrivelse når hjemmesiden også handler om CSS, Javascript og PHP.

Det skulle gerne være et navn som er en fælles betegnelse for alle de her teknologier man kan bruge på en hjemmeside.



Hvad med noget netguide, nettutorial, nemnetprogrammering?
Dine sider er jo ofte nemme små gennemgange af forskellige dele af noget teknologi.
Evt. spiderweb som favicon - det kan være anderledes og noget man kan huske med net.



Indlæg senest redigeret d. 23.11.2012 20:41 af Bruger #17215
Nu er neMprogrammering.dk taget og ville næsten være åndsvagt at vælge neTprogramming.dk når de minder så meget om hinanden.

Men jeg vil også gerne have det var kortere også.
Altså ikke så mange tegn.



HCJP.dk ? :) Altså Html, CSS, JavaScript, PHP.

Webgris, netgris. kode(r)karl, kodeninja, ninjakoder, nemmekoder, letweb, letnet, netlet. Spiseligkode. pastakode, spaghettikode.

Hvad vil virke for dig? Sæt dig med blyant og papir, og lav et mindmap/brainstorm.



Ikke HCJP.dk så får jeg samme problem ligesom nu hvor jeg kalder det HTMLgrisen fordi jeg startede med HTML.
Så når jeg begynder at skrive om noget nyt så passer HCJP.dk ikke længere.

Det skal ikke være noget med ordet "web".

Måske net og kode det lyder meget godt og er kort.



Indlæg senest redigeret d. 23.11.2012 21:23 af Bruger #13010
Jeg har det lidt sådan, grisen virker meget useriøs.

Lidt ligesom mad, hvis du er en gris til at spise, er du også en gris til at kode? (Forstå hvad jeg mener, ikke hvad jeg siger ;) )

Så HTMLgrisen i mine øjne ville skabe problemer, da folk vil tro at man grisser om koden.

Hvad web angår, hvad vil du så gøre når du kommer over i C, C++, C#, java, Assambly, ja, 'whatever'? :)




Derfor skulle det også gerne være et navn der stadig passer hvis nu jeg senere beslutter mig for at skrive om C eller noget i den stil.




Det skal helst ikke være noget med gris det er bare det jeg har kaldt det indtil videre.

Jeg syntes programmeringsgrisen.dk er for langt det skal være kort eller bliver man idiot at skulle sidder og skrive det igen og igen.



<< < 12 > >>
t