Hvad er Wordpress

Tags:    wordpress programmering

Hej,

Hvad er Wordpress for noget?

Koster det penge?


Jeg er igang med at lave en hjemmeside, hvor der skal være brugere, og hvor noget kommer til at koste penge.
Men da jeg kun kan programmere sådan nogle "små" sider, uden det helt store, ville jeg gerne vide hvad wordpress er?

Kender du en side hvor man kan læse om det?

Det jeg har læst er, at man selv skal kunne programmere, men så kan få wordpress plug-ins tilsat på hjemmesiden, hvad er det, og hvordan gør man.

Sådan nogle ting vil jeg gerne kunne læse om.

Kan du hjælpe?

Med venlig hilsen.



5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Wordpress er gratis at downloade og bruge det. Du kan lave en rigtig fed hjemmeside med alt muligt. Du kan også lave en side hvor man skal betale for noget. Der er en fyr som hedder Rasmus han har en gratis bog du kan hente hvor han guider dig igennem at lave det med wordpress. Du skal bare tilmelde dig hans nyhedsbrev - og der er mange guldkorn i det. DU kan hente hans bog her: http://retiremyass.com/

Du skal ikke selv programmere, det meste i Wordpress kan gøres med musen og det er bare at klikke rundt så har du plugins osv.



http://wordpress.org/

WordPress is web software you can use to create a beautiful website or blog. We like to say that WordPress is both free and priceless at the same time.


About WordPress.org

On this site you can download and install a software script called WordPress. To do this you need a web host who meets the minimum requirements and a little time. WordPress is completely customizable and can be used for almost anything. There is also a service called WordPress.com which lets you get started with a new and free WordPress-based blog in seconds, but varies in several ways and is less flexible than the WordPress you download and install yourself.




Puha hvis du bruger Google, og søger lidt frem så er jeg ret sikker på at du kan komme frem til noget info.

Der er en del info sider om WordPress og så har efterhånden de fleste firmaer som laver hjemmesider i WP også glimrende beskrivelser samt fordele.



Wordpress er et utroligt populært CMS system, fordi det simpelthen er super simpelt at redigere og sætte tekst og billeder ind.
Samt at der findes næsten utallige temaer til det CMS, så du kan lave en lækker hjemmeside på 1-2 timer!



Som det også er nævnt af de andre er Wordpress et CMS-system (Content Management System). Det betyder at det med Wordpress er nemt at sætte en webside op og lægge indhold op. Man kan både lave det som en blog (er vist det Wordpress hovedsaligt er udviklet til), men også som en egentlig webside. Det kan du især fordi du kan få et hav af forskellige komponenter og moduler til, så du kan bygge det nøjagtig som du vil og tilpasse det som du vil.

Der findes af Wordpress to slags: en version du downloader og installerer på din egen side og en version som Wordpress selv hoster. Den store fordel ved Wordpress er at den er gratis, nem at gå til og har mange moduler.

Jeg vil måske alligevel også anbefale dig at kigge på to andre vigtige CMS-systemer som er gratis og meget populære, da det kan være de kan give dig præcis det du ønsker: Joomla og Drupal.



t