Langsom computer

Tags:    pc windows boot

Hej udviklere!
Måske ikke det mest passende forum, men Eksperten er absolut ikke gode venner med mig lige nu. Den virker overhovedet ikke. Så her kommer det.

Jeg har for et godt år siden erhvervet mig en god pc, med gode specifikation (i7, DDR3, osv.)

Men på den seneste er den blevet langsom i alt lige fra bootup til Autodesk
Inventor.

Så findes der noget software der kan forbedre pc'ens hastighed og ydeevne?
Gerne gratis, men billigt software kan også gå an.



5 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu har du godt nok fået et par svar, men jeg gir lige mit besyv med


1. Crapcleaner aka CCleaner

2. defragler samme firma som har lavet CCleaner har lavet et bedre alternativ imo. end den indbyggede i windows

3. Msconfig, alt mulig gøgl som adobe, skype, itunes quickhelper, ingen grund til at de starter uden at du skal bruge det til noget fra start af

4. Windows Index, Windows defender, slå dem fra, de voldtager din stakkels forsvarsløse harddisk, med mindre du ikk kan leve uden windows index searcher så lad den være, men ellers slå det fra.

burde hjælpe lidt, ellers en ugentlig brug af CCleaner gør rigtig meget, defrag behøves ikk køres 1 gang om ugen



Noget jeg synes hjælper meget for mig er at alle de der services der bliver installeret at gennemgå dem.
Så ligger Acrobat reader lige noget ind der skal checke om du kører på nyeste version, og noget andet og det tredje og fjerde.
Hvis jeg begynder at slå nogle af de åbentlyse ting fra jeg har styr på så hjælper det på opstartstiden af min maskine.



Defragmentere du en harddisk som er SSD ender du med at gøre mere skade end gavn - med de specs gætter jeg på du har en SSD. Meget dårlig ide.

Basicly synes jeg at kører CCleaner altid hjælper. Prøv det og se om det virker.

Du kan også tjekke din msconfig, og se hvor meget der starter op og slå de ting fra, som du ikke føler er nødvendige.



Indlæg senest redigeret d. 27.11.2012 15:16 af Bruger #15754
Har du prøvet at defragmenterer harddisken?
Du kan også prøve at fjerne ting fra harddisken som du ikke benytter, med windows egen cleanup tool.

Ummidelbart de bedste bud jeg lige har :)



Jeg har faktisk lige præcis ikke SSD men helt alminelig HDD. Der må jo spares et sted ;)
Men mange tak for hjælpen, det var super dejligt!



t