Feedback af www.jobsøgningsguide.dk

Tags:    feedback

Jeg har brug for feedback på ovennævnte hjemmeside. Jeg er selv nået så langt med den, at jeg måske har stirret mig blind og kan ikke se eventuelle fejl.

Skulle der være en der kunne give et godt råd m.h.t. andet og bedre indhold, eller måske nogle faglige områder som jeg ikke selv har tænkt på, så vil jeg sætte stor pris på hjælpen.

Måske også et par seo tips, så jeg kan få mere trafik ind på siden.

Siden henvender sig til ledige (arbejdsløse) og arbejdsgivere der gerne vil finde nye medarbejdere og som vil se på de mange cv'er eller oprette et job via Ofir.

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Vh
Kim Soelberg Jørgensen



Indlæg senest redigeret d. 29.11.2012 19:05 af Bruger #17457
5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 16 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hejsa Kim

Rigtigt godt initiativ vil jeg lige starte med at sige. Altid godt med mere hjælp til folk for at finde arbejde, for ikke sjovt at stå uden job.

Forsiden
Du har enormt meget information i mange kolonner som ikke er markeret.
Mit første indtryk bliver meget hurtigt at siden er rodet og ikke så nemt overskuelig hvad der er hvad - fx kolonnen med netværk, som ikke adskiller sig væsentligt fra reklamesøjlen ude i siden som også har andet information som scan mig.
Hvis du gør laver reklamerne i samme bredde som din netværkskolonne og ikke adskiller dem så vil øjet meget hurtigt sortere det fra som man gør på mange andre sider med reklamer i siderne.
Hvis i har en facebook side som i vil henvise til så gør det også gerne lidt lækkert med et logo som fanger interessen hurtigt og får folk derind fordi de genkender det.

Hvis jeg var dig ville jeg gøre forsiden meget mere simpel og overskuelig.
Fx med nogle bulletpoints og ikke så meget tekst at læse.
Forsiden er her du skal sælge din side meget hurtigt, kort og præcist og når du har fanget brugerens interesse og de går videre kan du levere tekster til dem.

Offentligt
Hvis du her ser på dit design, så går din under-menu ned under den grålige fade linie fordi den er længere end min skærm - hvilket er lidt en skam.

Generelt
Jeg kan se på stort set hver side har du noget beskrivende tekst med et stort billede til højre for det, og jeg synes det er synd fordi det er meget spildplads her. Måske gøre billedet mindre, eller få teksten til at gå udenom for at udnytte mere af pladsen længere nede og ikke få så relativt lidt udnyttelse af din fine plads til så meget tekst.

Jobbaser
Overvej eventuelt at lave dem som små kasser for at gøre det mere tiltalende for øjenene.

CV Bank
Et af de punkter jeg synes er MEGET vigtigt.
Specielt at der er stillinger, men også råd og lignende.
Her ville jeg forsøge at fremhæve adskillelsen noget mere, og så meget gerne noget mere guides i CV'er og råd. Der er jo en masse ting man kan gøre som er vigtigt i dit CV, jobsøgning, ansøgninger, samtalen, kropssprog, formuleringer, skrivestil, og så videre.
Ved stillingsopslagene ville jeg måske gerne have "overskrifterne" eller "typerne" stod mere frem i en kontrastfarve - for ellers forsvinder det hele lidt gråt i gråt eller rødt i rødt.
Lav din overskrift rød, så med røde pile, men med sorte tekster, eller måske endda grålige pile for ikke at stjæle for meget fokus.

Uddannelse&Kurser
Meget kompakt - overvej at lave nogle lange kasser for at få mere luft og fokus på det enkle i opslagene. Ved at have så meget og så tæt flyder det hele lidt sammen, så ved at give nogle rene linier mere plads så bliver det mere læsbart og spiseligt for øjnenene.

Rekrutteringsfirmaer
Igen overvej mindre små firkantede kasser eventuelt med logo eller billede - gør det mere interessant for brugeren.

Presse
Faktisk et meget relevant område fordi her er en masse artikler samlet der er interessante.
Så gerne disse blev præsenteret lidt mere lækkert på nogle af de andre sider - fx i forbindelse med CV rådene.
Og igen gør noget simpelt som gør det mere spændende at læse for brugeren.

Annoncer
Prøv eventuelt at se om du kan ensarte dine annoncer lidt med hensyn til lokalisering.
Hvis man ser på forsiden har du dem placeret ude i siden, hvor der også er indhold - ikke en god kombination. Hvis det SKAL gøres så placer dem nederst og dit indhold øverst.
På forsiden lidt nede har du også teksten
"Annonce
Her kan din annonce placeres..."
inde i mellem andre elementer. Hvis du skal have reklamer så overvej hvor de bliver placeret og gerne gør det ensartet for alle dine sider.
Eventuelt overvej at gøre det i højre side under dine billeder hvor der er en masse spildplads.
Det er irriterende som bruger at der er reklamer over det hele, men hvis de er sammme sted i siden eller efter hver 3 indlæg så er det mere spiseligt fordi det er ensartet og så sorterer øjet det meste af det fra.

Tekster
Gennemgå alle dine tekster igen, for fx. på forsiden har du (under kolonnen netværk) "så er du meget " som begyndelse på et afsnit. Det er småfejl som virker uprofessionelt at begyndelsesbogstavet ikke er med stort for sit eget afsnit.

Brudte links
Forside > A-Klassen
Dine reklamer ude i den ene side giver en "404 the page cannot be found", som ikke ser godt ud at have stående fordi din side virker som om den ikke er komplet eller færdig og kan få nogle brugere til at søge andre alternativer.

Forside > Prisliste
Her kommer en popup med login.
Her havde jeg forventet et minimum beskrivelse om dette er login side til samarbejdspartnere der kan se priser på annonceringer etc. - ellers kald den noget andet som ikke vækker interessen så meget. Fx. partner login vil de fleste forstå at det er ikke til dem - og når de så er logget ind kan du vise prislisten.

Nyledig > Sådan får du dagpenge
Hvis man lige har været på "Nyledig > Ledig hvad nu?" så hopper teksten til siden og menuen er nu bare i den anden side.
Er der en speciel grund til dette, for ellers virker det bare forvirrende at to sider der ligner hinanden meget er spejlvendte som synligt gør at siden føles anderledes og vender til den anden side end den man kommer fra.

Offentlig
I bunden står der "Se meget mere i ovenstående faner:

A-kasser, Aktivering, Anden Aktør, Jobcentre, Kontanthjælp, Løntilskud, Praktik", men er ikke links? Her ville bulletpoints eller listeopstilling også hjælpe på læsbarheden af siden.

Jobsøgningsguide > Nyuddannet
Igen her bør du målrette dine kolonner med et formål for ikke at skabe forvirring i målet med din side.
Dine videoer er spredt lidt i mellem links- og artikel-links så virker mere som noget fyld der lige skulle ind et sted fremfor at være gennemtænkt som et flow i en strategi om at levere information og et budskab.

QR Codes
Rigtigt godt du bruger dem og kan være enormt effektive!
Dog er det god praksis at forklare hvad man får ud af at scanne den. Der er ikke så mange der bruger "Jeg prøver lykken" knappen på Google fordi man ønsker at vide hvad man får inden man går ind til det, og det er det samme med QR Codes så en linie med 4-5 ord der beskriver hvad der sker når de scanner koden.

Hovedlinks (i den røde bar)
Jeg har lagt mærke til du har en side der forklarer noget indhold når man trykker på linket i den røde, men man kan ikke komme tilbage til den via "underlinksene" i det hvide. Tænk over om det er logisk for dine brugere og om links de kan huske pludselig "forsvinder" fordi de ikke kan finde en knap at trykke på i undermenuen der giver det de fik tidligere?

Alt ovenstående er råd og min egen mening selvfølgelig så ikke sikkert andre har det sådan.
Men derudover vil jeg sige godt stykke arbejde, og ret mange af teksterne er faktisk meget gode.
Specielt under jobsøgningsguide har du mange gode artikler og forklaringer på rigtigt meget af det som er så super relevant.



Indlæg senest redigeret d. 30.11.2012 08:58 af Bruger #17215
Alt i alt en flot side, der ser dynamisk ud.

SEO: Her bør du starte med at lave <title>-tags. Lige nu står der bare "Jobsogningsguide.dk/forside" - hvilken ikke er optimalt :)

Andet: Tjek nede i bunden - det billede, der lukker contentboxen flugter ikke.




Jeg syntes umiddelbart at der virker som at du gerne vil have rigtigt meget med på forsiden.
Og det er lidt svært at forklare, men savner en rød tråd igennem sidens indhold. En slags "Start her"!



Enig i, hvad der hidtil er blevet sagt. Synes også, at logoet står en smule uskarpt. Måske skal billede laves i en højere opløsning.



Hejsa Kim

Rigtigt godt initiativ vil jeg lige starte med at sige. Altid godt med mere hjælp til folk for at finde arbejde, for ikke sjovt at stå uden job.

Forsiden
Du har enormt meget information i mange kolonner som ikke er markeret.
Mit første indtryk bliver meget hurtigt at siden er rodet og ikke så nemt overskuelig hvad der er hvad - fx kolonnen med netværk, som ikke adskiller sig væsentligt fra reklamesøjlen ude i siden som også har andet information som scan mig.
Hvis du gør laver reklamerne i samme bredde som din netværkskolonne og ikke adskiller dem så vil øjet meget hurtigt sortere det fra som man gør på mange andre sider med reklamer i siderne.
Hvis i har en facebook side som i vil henvise til så gør det også gerne lidt lækkert med et logo som fanger interessen hurtigt og får folk derind fordi de genkender det.

Hvis jeg var dig ville jeg gøre forsiden meget mere simpel og overskuelig.
Fx med nogle bulletpoints og ikke så meget tekst at læse.
Forsiden er her du skal sælge din side meget hurtigt, kort og præcist og når du har fanget brugerens interesse og de går videre kan du levere tekster til dem.

Offentligt
Hvis du her ser på dit design, så går din under-menu ned under den grålige fade linie fordi den er længere end min skærm - hvilket er lidt en skam.

Generelt
Jeg kan se på stort set hver side har du noget beskrivende tekst med et stort billede til højre for det, og jeg synes det er synd fordi det er meget spildplads her. Måske gøre billedet mindre, eller få teksten til at gå udenom for at udnytte mere af pladsen længere nede og ikke få så relativt lidt udnyttelse af din fine plads til så meget tekst.

Jobbaser
Overvej eventuelt at lave dem som små kasser for at gøre det mere tiltalende for øjenene.

CV Bank
Et af de punkter jeg synes er MEGET vigtigt.
Specielt at der er stillinger, men også råd og lignende.
Her ville jeg forsøge at fremhæve adskillelsen noget mere, og så meget gerne noget mere guides i CV'er og råd. Der er jo en masse ting man kan gøre som er vigtigt i dit CV, jobsøgning, ansøgninger, samtalen, kropssprog, formuleringer, skrivestil, og så videre.
Ved stillingsopslagene ville jeg måske gerne have "overskrifterne" eller "typerne" stod mere frem i en kontrastfarve - for ellers forsvinder det hele lidt gråt i gråt eller rødt i rødt.
Lav din overskrift rød, så med røde pile, men med sorte tekster, eller måske endda grålige pile for ikke at stjæle for meget fokus.

Uddannelse&Kurser
Meget kompakt - overvej at lave nogle lange kasser for at få mere luft og fokus på det enkle i opslagene. Ved at have så meget og så tæt flyder det hele lidt sammen, så ved at give nogle rene linier mere plads så bliver det mere læsbart og spiseligt for øjnenene.

Rekrutteringsfirmaer
Igen overvej mindre små firkantede kasser eventuelt med logo eller billede - gør det mere interessant for brugeren.

Presse
Faktisk et meget relevant område fordi her er en masse artikler samlet der er interessante.
Så gerne disse blev præsenteret lidt mere lækkert på nogle af de andre sider - fx i forbindelse med CV rådene.
Og igen gør noget simpelt som gør det mere spændende at læse for brugeren.

Annoncer
Prøv eventuelt at se om du kan ensarte dine annoncer lidt med hensyn til lokalisering.
Hvis man ser på forsiden har du dem placeret ude i siden, hvor der også er indhold - ikke en god kombination. Hvis det SKAL gøres så placer dem nederst og dit indhold øverst.
På forsiden lidt nede har du også teksten
"Annonce
Her kan din annonce placeres..."
inde i mellem andre elementer. Hvis du skal have reklamer så overvej hvor de bliver placeret og gerne gør det ensartet for alle dine sider.
Eventuelt overvej at gøre det i højre side under dine billeder hvor der er en masse spildplads.
Det er irriterende som bruger at der er reklamer over det hele, men hvis de er sammme sted i siden eller efter hver 3 indlæg så er det mere spiseligt fordi det er ensartet og så sorterer øjet det meste af det fra.

Tekster
Gennemgå alle dine tekster igen, for fx. på forsiden har du (under kolonnen netværk) "så er du meget " som begyndelse på et afsnit. Det er småfejl som virker uprofessionelt at begyndelsesbogstavet ikke er med stort for sit eget afsnit.

Brudte links
Forside > A-Klassen
Dine reklamer ude i den ene side giver en "404 the page cannot be found", som ikke ser godt ud at have stående fordi din side virker som om den ikke er komplet eller færdig og kan få nogle brugere til at søge andre alternativer.

Forside > Prisliste
Her kommer en popup med login.
Her havde jeg forventet et minimum beskrivelse om dette er login side til samarbejdspartnere der kan se priser på annonceringer etc. - ellers kald den noget andet som ikke vækker interessen så meget. Fx. partner login vil de fleste forstå at det er ikke til dem - og når de så er logget ind kan du vise prislisten.

Nyledig > Sådan får du dagpenge
Hvis man lige har været på "Nyledig > Ledig hvad nu?" så hopper teksten til siden og menuen er nu bare i den anden side.
Er der en speciel grund til dette, for ellers virker det bare forvirrende at to sider der ligner hinanden meget er spejlvendte som synligt gør at siden føles anderledes og vender til den anden side end den man kommer fra.

Offentlig
I bunden står der "Se meget mere i ovenstående faner:

A-kasser, Aktivering, Anden Aktør, Jobcentre, Kontanthjælp, Løntilskud, Praktik", men er ikke links? Her ville bulletpoints eller listeopstilling også hjælpe på læsbarheden af siden.

Jobsøgningsguide > Nyuddannet
Igen her bør du målrette dine kolonner med et formål for ikke at skabe forvirring i målet med din side.
Dine videoer er spredt lidt i mellem links- og artikel-links så virker mere som noget fyld der lige skulle ind et sted fremfor at være gennemtænkt som et flow i en strategi om at levere information og et budskab.

QR Codes
Rigtigt godt du bruger dem og kan være enormt effektive!
Dog er det god praksis at forklare hvad man får ud af at scanne den. Der er ikke så mange der bruger "Jeg prøver lykken" knappen på Google fordi man ønsker at vide hvad man får inden man går ind til det, og det er det samme med QR Codes så en linie med 4-5 ord der beskriver hvad der sker når de scanner koden.

Hovedlinks (i den røde bar)
Jeg har lagt mærke til du har en side der forklarer noget indhold når man trykker på linket i den røde, men man kan ikke komme tilbage til den via "underlinksene" i det hvide. Tænk over om det er logisk for dine brugere og om links de kan huske pludselig "forsvinder" fordi de ikke kan finde en knap at trykke på i undermenuen der giver det de fik tidligere?

Alt ovenstående er råd og min egen mening selvfølgelig så ikke sikkert andre har det sådan.
Men derudover vil jeg sige godt stykke arbejde, og ret mange af teksterne er faktisk meget gode.
Specielt under jobsøgningsguide har du mange gode artikler og forklaringer på rigtigt meget af det som er så super relevant.


--

Mange tak for denne grundige gennemgang af min side. Jeg har allerede lavet visse ændringer som kunne laves hurtigt, mens andre skal der lige tænkes over.

Så er der nogle tekniske begrænsninger som gøre, at tingene ikke kan laves om. Jeg kan oplyse, at jeg bruger et system der hedder mono.net og som ikke-programmør e.l. er det nemt at lave hjemmeside. Til gengæld er der begrænsninger.

Men jeg takker på forhånd og vil arbejde med de forslag der kan effektueres.

God weekend.

Vh
Kim



t