Standard property før prefix eller efter

Tags:    css

http://csslint.net får jeg denne advarsel når jeg "linter" min CSS kode.

Standard property 'transform' should come after vendor-prefixed property '-webkit-transform'.

Altså det skulle være bedre at skrive...
Fold kodeboks ind/udCSS kode 


I stedet for...
Fold kodeboks ind/udCSS kode 


Er der nogen der kan komme med en forklaring på hvorfor det skulle være bedre at skrive transform (uden prefix) til sidst ?



Indlæg senest redigeret d. 01.12.2012 04:57 af Bruger #13010
6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fordi transform uden prefix er den "færdig udviklede version" af transform mens -webkit-transform er en "beta" version, derfor vil du helst have browseren til, at bruge den uden prefix og derfor skal den stå sidst.



Okay altså hvis browseren både understøtter med og uden prefix der vil den så tage den sidste uden prefix... som muligvis er mere korrekt/færdig end dem med prefix ?





@scootergrisen
Lige præcis.
Du skal huske på browseren læser hver ting ind som den forstår.
Så hvis den første den læser som den forstår er "transform" så læses denne ind, og på linien efter står "-webkit-transform" som den også forstår og bruger denne i stedet.

Lidt ligesom hvis du har brug af noget gradient background så laver du først den background til den tidlige der forstår almindelig background farve, og derefter sætter den senere gradient fordi hvis den forstår denne så bruger den denne i stedet for den almindelige fuldfarve.



Ok har nu rettet min kode.

Men i tilfælde som gradient der er det vel lige meget hvilken man sætter først og sidst ?



@scootergrisen ... nej.



Ikke noget alligevel.

Ok kan godt se den rigtige skal stå sidst.



Indlæg senest redigeret d. 02.12.2012 21:16 af Bruger #13010
t