MCP test

Tags:    mcp microsoft

Jeg skal tage denne ASAP, jf. min chef :-)

http://www.4d.dk/Tests/Programmering/ASP/4.0/70-515

Nu har jeg "kun" en formel uddannelse og ikke nogle certificeringer. Foregår det ved at man læser / bruger sin erfaring og så tager man en online-test? Er der on-site timer eller er det kun selvstudie?



Indlæg senest redigeret d. 06.12.2012 11:28 af Bruger #9814
5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 13 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Oftest får du udleveret en tyk bog på 7-800 sider (certificeringsmaterialet) som har en CD med noget materiale du skal løse nogle opgaver med, og tage nogle tests om emnerne.
Du læser et kapitel som beskriver nogle ting, så laver du øvelserne, tager testen for at se om du har forståelse for det du har lavet, og sådan fortsætter du hele bogen igennem.

Når du så skal op til eksamen tager du ud til en testudbyder.
Her skriver du dig ind hvor du skal underskrive du ikke har våben med etc. og du ikke snyder, og så kommer du ind i et videoovervåget lokale med en computer og begynder så din test (oftest multiple choice i form at checkboxe eller radiobuttons), og meget sjældent skal du selv skrive noget kode.
Når du kommer ud printes dit resultat - bestået eller ej, samt nogle grafer der viser din procentvise dækning af forskellige områder - så du ved hvad du skal arbejde med.

Til den pris tror jeg bare du får bogen og så er det ellers selvstudie.

Det skal siges at desværre så ligger denne certificering op til du har nogle års erfaring før denne tages, så der vil muligvis også komme spørgsmål til ting der næsten ikke eller slet ikke er dækket i bogen, fordi du skal have erfaring før du tager den (selvom det ikke er sikkert du har arbejdet med denne).
Har oplevet en mand der havde arbejdet 5-10 år professionelt med teknologien han skulle certificeres i, og som måtte tage den 3 gange før han bestod.
Andre kan nemt huske detaljerne og derfor nemt kan bestå uden at fatte hat eller hale af det der sker eller kan lave 30% af det man har lært bagefter.



Indlæg senest redigeret d. 06.12.2012 15:25 af Bruger #17215
Prisen er for testen alene - og det er ca hvad MS forlanger af testudbyderen så udbyderen tjener ikke på det. Bogen skal du altså selv købe, men som nævnt dækker den ikke emnet 100% - en, jf MS tankegangen, rigtig tilgang til at bestå en test består oftest af både 1-2 kurser (MCP 10264: Developing Web Applications with Microsoft Visual Studio 2010, certificeringsbog, selvstudie samt erfaring både før og efter og selv her vil der være ting du højst sandsynligt ikke kan svare på, men da man "kun" skal have ca 70% rigtige, hvilket bestemt også kan være svært nok, er der trods alt plads til en smule uvidenhed.

Ellers kan jeg kun støtte op om det csharper skriver.

For ikke at mit svar skal mistolkes kan jeg lige så godt nævne, at jeg selv arbejder for 4D og selv har 12 certificeringer (omend et par af dem efterhånden er forældet).



Prisen er for testen alene - og det er ca hvad MS forlanger af testudbyderen så udbyderen tjener ikke på det. Bogen skal du altså selv købe, men som nævnt dækker den ikke emnet 100% - en, jf MS tankegangen, rigtig tilgang til at bestå en test består oftest af både 1-2 kurser (MCP 10264: Developing Web Applications with Microsoft Visual Studio 2010, certificeringsbog, selvstudie samt erfaring både før og efter og selv her vil der være ting du højst sandsynligt ikke kan svare på, men da man "kun" skal have ca 70% rigtige, hvilket bestemt også kan være svært nok, er der trods alt plads til en smule uvidenhed.

Ellers kan jeg kun støtte op om det csharper skriver.

For ikke at mit svar skal mistolkes kan jeg lige så godt nævne, at jeg selv arbejder for 4D og selv har 12 certificeringer (omend et par af dem efterhånden er forældet).


Tak for svaret. Jeg er helt klar over at det er for testen alene og man har mulighed for at tage et 5 dages kursus inden. Men som jeg har forstået internt her, forventes det at testen er noget jeg bare lige får overstået...... Det er jeg nok ikke helt sikker på er tilfældet :-)

Og det er korrekt forstået, at jeg skal over til jer fysisk for at tage testen?



Indlæg senest redigeret d. 07.12.2012 10:10 af Bruger #9814
Jeg kender selvfølgelig ikke dit niveau og ved ikke hvor meget du har arbejdet med .NET men som udgangspunkt går man ikke bare ind fra gaden og består sådan en test. Så vidt jeg husker er der lige dele MVC og Web Forms i denne test og er du helt blank på ét af da områder er du allerede tæt på grænsen - samtidig, i modsætning til tidligere ASP.NET tests, så slipper du heller ikke uden om klient-spørgsmål omkring fx CSS og Javascript/AJAX så her skal man også være stærk.

Hvis du læser kursusindholdet får du et rimeligt overblik over hvad der indgår i testen - så kan du måske ud fra beskrivelsen se hvor meget du forstår og ud fra det vurdere om du er dækket godt ind eller ej. Men ellers er bogen ikke så vanvittig dyr igen så den kan bestemt også anbefales både til at vurdere niveau ud fra og til at blive klogere.

Sidst men ikke mindst kan du tage en for-test fra Transcender - det er spørgsmål i samme sværhedsgrad og spørgestil som MS og kan du bestå et par tests fra dem er du godt på vej til at bestå den rigtige test. Ud over spørgsmål-delen mener jeg også at de har god forklaring med til om hvorfor et givent svar er rigtigt eller forkert så det kan bruges til at blive klogere på. Men Transcender koster selvfølgelig også lidt.

Og ja, du skal fysisk ind til testen da det overvåges om der snydes.



ja det med at man "bare lige" at "få overstået" den der test er ikke "bare lige".
Selvom man har rodet med ret meget forskelligt indenfor web kan man stadig godt have svært ved det, og også med testen selvom du føler du virkelig har læst op.
Selv hvis man fik en halv dag hver dag til at studere og prøve af er det ikke nogen garanti for du "bare lige" kan få den overstået og bestået efter en måned.

Har selv forsøgt, og en af mine ældre kollegaer der virkelig er skarp han måtte da bruge 4 måneder på det og på 3. forsøg lykkedes det.
Så ikke vær alt for trist hvis du får 50% rigtige i første forsøg.

Men god fornøjelse med læsningen og prøverne :) Held og lykke med det.



t