Bedømmelse af webshop

Tags:    feedback

Hej

Jeg vil gerne have jeres bud på hvordan man kan gøre min webshop - www.mobil4u.dk bedre. Her tænker jeg specielt på brugervenlighed og design, men også andre punkter kunne være interessante for mig.

Når man selv sidder og arbejder med den hver dag, er der formentlig nogle ting man stirrer sig blind på, derfor vil jeg gerne have friske øjne til at vurdere den.

Er der nogle der har nogle input og forbedringsforlag er jeg meget interesseret i at høre nærmere, og de vil blive modtaget med stor taknemmelighed....

På forhånd tak for hjælpen :-)



Indlæg senest redigeret d. 06.12.2012 14:24 af Bruger #17437
10 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 11 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hejsa Kenneth

Hvis man ser på din side med brugervenlighed og usability så er der plads til forbedringer.

Dit farvetema og kontraster er rimeligt gode.
DOG skal du arbejde med din bredcrumb linie som kan forstyrre.
Hvis jeg trykker på Opladere så bliver bredcrumbs linien alignet med den grønne bar, og den grønne bar der BURDE alignes med den anden grønne bar står nu og flyver midt i ingenting.

Links / Menu
Din menu til venstre laver postbacks, som gør at hele siden reloades hvilket for mig virker forstyrrende på grund af de er vist som treeview.
Desuden er den lang tid om at loade den næste side man har klikket på, hvilket er et meget stort problem i forhold til usability (for ikke mindst at sige SEO værdi).

Underkategorier
Jeg kan ikke helt kategorisere dette, men den irriterer mig.
Måske der skal mere afstand til, eller noget med overskriften, men det virker malplaceret. Eventuelt overvej lidt margin/padding i siderne for at adskille det lidt måske.

Footer
Der er ikke noget der synligt adskiller din footer fra resten af din side (stre, farver, border, eller andet) så når øjet ser det virker det som mere rod der er kastet ind i bunden af siden.
Se på at lave lidt afstand til dit egentlige indhold, og grafisk lav noget der viser dette ikke er en del af resten af siden.

Gør et kup
Du viser et billede med procenter for man kan spare en masse, men når man ser på listen er der intet der skal virke tillokkende på mig til at se det er billigt (medmindre jeg har set samme vare andet sted og kan huske jeres er billigere).

TILBUD
Den lille NEDSAT tekst som har samme farve og kontrastforhold som alle andre elementer på siden, popper simpelthen ikke i øjnene til at se det.
Desuden virker det underligt at have Gør et kup og tilbud ikke viser det samme?

Sociale medier
Det er rigtigt godt man kan dele det på sociale medier, men helt ærligt - LinkedIn?
Tror du man vil dele et godt tilbud på sit professionelle netværk?

Mit mærke mangler
Rigtigt godt spottet man kan sige til i mangler noget. Men hvis du ikke stiller noget til rådighed for dem med noget tekstfelt hvor man kan indskrive noget til jer, eller linke til kontakt siden så får du ikke folk til at gøre det. Forbrugere er meget forvente og meget dovne, så stil noget til rådighed for dem og gerne med noget opfølgningsmail for ellers så handler de et andet sted.

Covers til iPad
Det skal ikke stå så langt nede på forsiden for din chance for det bliver læst er meget lille - folk klikker videre så snart de kommer ind for at købe noget.
Det skal med i din lysavis meget tidligt fordi det er meget relevant i tiden.

Forsiden
Du har rigtigt meget tekst på forsiden - hvorfor?
Forventer du at dine besøgende har en interesse i at læse hvorfor i er anderledes for at ville browse videre, siden det står på forsiden?
Vigtigt de læser det for at være kunder? Køber de mere af at læse det?
Hvis ikke så flyt det til et mere passende sted som "Om os" (som i ikke har?), eller politik.

Title
Overvej også at gå dine title's igennem på dine billeder. Fx "Fragt" eller "Facebook" får ikke brugeren til at klikke på det, og SEO mæssigt er det også meget dårligt.

Billeder
Nu fandt jeg et produkt som jeg ville se noget om: http://mobil4u.dk/da/mobilholdere/481-clingo-universal-air-vent-holder-.html
Aldrig har jeg set så små og dårlige billeder. Det virker skræmmende allerede uden jeg er besøgende med formål at købe noget, så det skal du gøre noget ved.

Sociale medier under produkt
Hvorfor står disse og flagrer og tager så meget plads?
Hvorfor har du ikke flyttet +1 og facebook knappen over til højre for mini-billederne? Samme med print og fuld størrelse.
De tager for meget plads og betyder der er meget spildsplads og brugeren skal scrolle meget for at komme til teksten som er vigtig - de anbefaler ikke noget de ikke kan læse om og som er besværligt og irriterende. Skab en god brugeroplevelse for ellers får du ingen plus'er eller delinger.

Antal produkter per side
Er meget irriterende man skal så langt ned på siden for at kunne ændre det. Når du har din breadcrumb linie der tager plads så lig den i toppen til højre over den grønne linie.

Samme produkt?
http://mobil4u.dk/da/mobilholdere/483-clingo-universal-sugekop-holder-.html
Er det ikke samme produkt som jeg lige har omtalt, med andre billeder og beskrivelse?
Ellers er det svært at se forskellen og virker dumt ikke at bruge bedste billeder på en og få en samlet god tekst.



Hej Kenneth

Har du kigget på disse: http://www.udvikleren.dk/forum/39096/feedback-paa-webshop/

:o)



Skulle lige til at sige, jeg syntes allerede jeg havde set flere lign. tråde om samme side. :-)



Undskyld, det skulle jeg måske have nævnt. Men ja, jeg har tidligere bedt om feedback på denne side. Den "gamle" tråd er oprettet for omkring en måned siden, og jeg har siden arbejdet med siden og ændret nogle ting.

Derfor var mit håb at få en ny vurdering og dermed flere input og ting jeg kunne arbejde videre med i bestræbelserne på at lave en endnu bedre webshop.

Er det ikke ok må i venligst se bort fra denne tråd, og jeg beklager i givet fald!



@csharper

Mange tak for din feedback, er ganske imponeret af at nogen bruger så meget tid på at hjælpe andre - tak for det.

Der er nogle af punkterne som jeg ganske enkelt ikke har evner til at lave om på. Her vil jeg høre om enten du kan/vil, eller kender nogen der vil gøre det til en billig pris. Det drejer sig om det du skriver under:

Links / Menu, Underkategorier, Footer, Sociale medier under produkt, Antal produkter per side.





@Kenneth
Tak, for mig er det meget naturligt at se på indholdet og have de øjne på ting - hvilket jeg har i alle henseender, så ingen ko på isen.
Jeg ved ikke hvilket CMS det drejer sig om, så ved det ikke - men ville jeg sikkert nok kunne.
Dog kan jeg ikke påtage mig opgaven da jeg har ret meget om ørene selv i øjeblikket.

Men prøv at spørg herinde, der er en masse kloge dygtige hoveder der kan hjælpe dig til en fornuftig pris for det er jo ikke ret store ting heldigvis der skal rettes så skal ikke tage lang tid.



Siden, ser sådan ved første øjekast meget todt ud.
Men jeg kan ikke lige se hvad sitemap laver i hovedmenuen?



@csharper

Det er en Prestashop. Hvis jeg gerne vil have nogle "tilbud" på hvad disse ændringer vil koste, i hvilken kategori skal jeg så oprette en sådan tråd.



@Kenneth
Du kan bare lave din egen kategori såsom tilbud, webshop og så henvise til denne og bede om nogle kan give dig et tilbud på hvad det vil koste at lave disse ændringer.



Du skal være velkommen til at sende en mig en mail med de ændringer og ønsker der ligger. Så tager jeg gerne et kig på det og kommer med et muligt bud. :o)



Indlæg senest redigeret d. 08.12.2012 10:45 af Bruger #10216
t