Bedømmelse af simpel hjemmeside

Tags:    hjemmeside

<< < 12 > >>
Hej Udvikleren!

Det ville være mig en glæde hvis i kunne komme med lidt konstruktivt kritik på min hjemmeside. Dette er noget jeg har ligget og rodet lidt med, og jeg synes at resultatet ser fint ud.

Hvad synes I?

http://pascalkordon.site50.net/



15 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hejsa Pascal
"in the making" er godt passende titel, for du har nok behov for lidt ændringer.
Det er godt at lave en side der passer til små skærme, men en 1000px bred skærm tror jeg godt du kan forvente som det mindste - den opløsning kan og vil de fleste minimum komme med.
Her tænker jeg også på de besøgende du vil få er nok professionelle, så her er det nok ikke et problem.
Ellers lav nogle procentmæssige bredder og en min-width så kan din side og indhold strække sig og tilpasse sig.

Opbygningen
Kan meget godt lide din opbygning med fjer og skyer og græs. Det er meget passende til det lidt "fluffy" term "programmer".
Billedet til højre bør dog passe højdemæssigt med din tekst så vidt muligt så det ikke stikker ud for ødelægger symetrien i siden. Her specielt når den også kommer forbi din overskrift 2 til næste afsnit - så forstyrrer det rigtigt meget.

Projekter
Meget fint du har projekter på hovedsiden, men så lav det i stedet som en lysavis i bunden der har en fixed højde der passer med foruddefinerede steder til billeder og lign.

Blog-formatet
Jeg ved ikke om det er indlæg, hvilket det kunne ligne med "Posted on 20 december", hvilket er lidt synd til en sådan side da det så bliver en blog og ikke en personlig side omkring dig og dine kompetencer.

Links
Linksene til højre er fine, hvis det ikke var fordi der er så lidt plads på din side - så virker de nemmelig forstyrrende.
Enten giv mere plads, eller også flyt dem til en selvstændig side.

Footer
Lav dit (C) om til en rigtigt copyright tegn. Noten i bunden bør du skrive på siden, for vil ikke være relevant til alle sider formoder jeg? Omformuler den også gerne, for det lyder ikke som om du har specielt gode engelskkundskaber og så sælger en engelsk side ekstremt dårligt :)



Dit billede med hunden er vildt stort. 2,3 MB.

Den grønne font farve dur ikke så godt på hvid baggrund... ikke på min skærm i hvert fald.

Kan ikke så godt lide den mindste font. Verdana er nok bedre.

Også ville jeg lave mere plads i mellem tingene.

Også syntes jeg det er for smalt det hele.

Også ville det selvfølgelig være godt hvis diverse links virkede som contact.




Du skulle tage at få dit eget domæne, i stedet for et billigt underdomæne imo.
Hvis du skal igang, kan du lige så godt starte ordentligt!

Ud over det, syntes jeg at du er kommet fint fra start. Du kan temmeligt sikkert mere end de fleste i din alder, hvad angår web og programmering!

Så bare klø på, så er jeg sikker på at du nok skal blive rigtig god



Går ud fra du tænker design, for intet virker på hjemmesiden? :)



hey,

designet er et free templates, har set det før på free sites.



Øvelse gør mester, fortsæt men med de bedste intentetioner både markup og indhold tager tid at udvikle :D
@superklog :P



Billedet er lille altså px mæssigt, teksten er for lille. Det virker lidt at hele hjemmesiden er presset sammen og alt befinder sig på et meget lille område. Efter den første linje gad jeg ikke at læse mere. Det er ikke særlig brugervenligt.



Det ser lidt fjollet ud når man ser hvor stort billedet egentlig er ... i forhold til hvor stor det bliver vist: http://cl.ly/image/41322S2P2I1v



Indlæg senest redigeret d. 21.12.2012 10:14 af Bruger #17081
Det ser lidt fjollet ud når man ser hvor stort billedet egentlig er ... i forhold til hvor stor det bliver vist: http://cl.ly/image/41322S2P2I1v


Og ikke rart for 3g modemmet



Jeg tror faktisk det er størrer, mit plugin ville bare ikke lave det størrer :P



<< < 12 > >>
t