Kald Javascript efter page load

Tags:    javascript dom asp.net

Jeg har et lille irriterende problem. Jeg har en Javascript function Search() som skal kaldes når en side er færdig med at loade. Det ville jeg normalt løse, ved at lægge den ind, lige før </html> i bunden af siden.

Men i dette tilfælde skal det kun ske første gang siden loades og ved evt. postback skal det ikke ske.

Kan jeg evt. enable / disable det fra min asp.net side ved at pakke det ind i et IsPostBack / !IsPostBack check?



7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Koden bliver så vidt jeg husker lagt i bunden af siden - men kører det stadig for tidligt og benytter du jQuery kan du pakke det ind fx sådan;

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 




if (!IsPostBack) {
Page.ClientScript.RegisterStartupScript(...)
}



if (!IsPostBack) {
Page.ClientScript.RegisterStartupScript(...)
}


Udfører den ikke javascript funktionen inden siden er loaded færdig?



Tak - det fungerer anderledes og bedre :-)



Jeg ville prøve Kim's løsning for det sådan jeg ville forsøge at løse det :)

Men mener faktisk du skal forsøge at fjerne den igen ved postback, fordi den kommer med i viewstate som en del af siden og derfor stadig loades ind igen ved postback.
Er ikke sikker, men mener jeg har rodet med det før hvor der vist var nogle problemer med det.
Hvis det ikke virker kan du sætte en javascript variabel fired så du kan sige if (!fired) så eksekver din kode og sæt fired = true og ellers sker der intet i $(document).ready.



Jeg ville prøve Kim's løsning for det sådan jeg ville forsøge at løse det :)

Men mener faktisk du skal forsøge at fjerne den igen ved postback,


Siden bygges jo op igen, så den er ikke med hvis jeg pakker det ind i det normale ispostback tjek.




Jeg ville prøve Kim's løsning for det sådan jeg ville forsøge at løse det :)

Men mener faktisk du skal forsøge at fjerne den igen ved postback,


Siden bygges jo op igen, så den er ikke med hvis jeg pakker det ind i det normale ispostback tjek.

Mener bare jeg havde problemer med den kom med som om den blev lagt ind som en del af viewstate, men har nok været noget andet. Som sagt var noget jeg ikke 100% kunne huske for det er noget tid siden :)
Men det vigtigste er så også du fik det til at virke.



t