Opsætning af server

Tags:    html php apache css phpmyadmin

Hejsa Udviklere
Har sådan en lille raspberry pi box(512v2), som jeg har sat op til fungere som dev server, ikke at jeg har forstand på det overhovedet, men har en ide om at lave en side der kan lave lidt mønt. Og måske lære lidt python eller ruby, har dog ikke sat mig fast på hvilken teknologi jeg skal lære.
Da jeg for at lave min side/app skal lære det hele, men syntes det virker som at html/php/mysql ser overkommeligt ud.

Men den server jeg har sat op, kører på Wheezy, og jeg har fulgt den her guide, som åbner i pdf.
Det sidste der installeres er nmap og zenmap, hvad er det ?

Og sidst men ikke mindst, det sidste han skriver er at man skal oprette nogle mapper til en side i /www/ hvorfor ?

Og er der en kan forklare om det er en fornuftig opsætning af en server til sådan en box.



6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har lige læst videre på guiden, er i tvivl om hvad jeg skal sætte ind i filen oursites.conf mht til ip addresser, er det på netværket eller dens egen.




hvad jeg skal sætte ind i filen oursites.conf mht til ip addresser, er det på netværket eller dens egen.

det er serverens egen

ref # oursites.conf
Listen 80
NameVirtualHost 10.0.0.97:80
<VirtualHost 10.0.0.97:80>
DocumentRoot /var/www
DirectoryIndex index.htm index.html index.php
<VirtualHost>





er ikke sikeker på hvor jeg finder den, på min router får jeg 192.168.1.12, og det gider den ikke. melder fejl.
Fold kodeboks ind/udC kode 

får den fejl når jeg prøver at genstarte



Prøv flg. På sidste linje i virtualHost koden.

</VirtualHost>

I stedet for det andet.



Fejlbeskeden siger jo faktisk det hele: '<VirtualHost> was not closed.'
Løsningen er, som Danni siger ovenfor.



Super, prøver lige når jeg kommer i nærheden af den igen.

Men hvad med resten af guiden, er den god nok. Har ikke den store erfaring med sådan noget, endnu så det er kun for at lege. Og se hvad den lille raspberry kan. Kunne nemlig være sjovt, hvis min ide kunne køre flydende fra sådan en. Bare fordi...



t