Se hvor tung siderne er

Tags:    browser

<< < 12 > >>
Jeg vil gerne kunne se hvor mange KB/MB hver enkelt side på min hjemmeside fylde.

Altså ligesom når brugeren besøge en side første gang også alt det der hentes som css javascript billeder osv.

Så at man kan se hvilke af ens sider der er mest tunge så man kan arbejde på at gøre siden hurtigere.

I Firefox Firebug kan man se sådan noget med hvor meget HTML filen fylder og hvert enkelt css fil og hvert billede men ville gerne kunne se det samlet.

Det må gerne være et program som kan scanne hele hjemmesiden og udregne det også kan man se statestikken efter.



16 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 12 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du vil gerne have et program til lokalt, så vil jeg foreslå dig at kigge på: http://blueeyewebtest.com

Den har et Site inspector som kan crawle din side, og så kan den give dig et gennemsnit på avg. pagesize og avg. responsetime og hvor mange sider dit site kan levere per sekund.

WebTest kan også en masse andet, men det er den funktionalitet jeg bruger oftest for tiden.

Jeg kom ikke så langt med gratis udgaven får jeg fik afvide jeg skulle få betalingsudgaven for at kunne dit og dat.

For eksempel ved 404 fejl der står stien med stjerner : /******/********** og jeg vil ikke give 990 $ / året for et program.



Og valgte du site inspector i menuen? Jeg bruger det nemlig også i en gratis version. Du er begrænset ja. Men fire connections burde være nok til små sites.



Ja bruger site inspector og var der at en 404 fejl bare viste stjerne i stien.



Hmm forstår jeg ikke lige. Er det samtlige 404 sider den gør det på? Hvis din side ligger "live" så prøv at smide et link til forsiden, så kan jeg prøve at køre min og så hvad den siger.

Jeg har nemlig lige selv kørt den på nogen testsider, men jeg får fint stien på de 404 den fandt.



Det er lige meget jeg gider ikke bruge det program alligevel der vil altid være noget hvor man får besked på at betale for at bruge funktionen.




Fair nok :)



<< < 12 > >>
t