Hjemmeside på mobileenheder

Tags:    mobileenheder

<< < 12 > >>
Jeg fik mulighed for at låne en iphone til at teste min hjemmeside hvor efter jeg så har lavet en del forbedringer så min hjemmeside ser bedre ud på mobileenheder.

Hvad med jer gør i noget ud af at få jeres hjemmesider til at virke godt på mobileenheder ?

Efter hvad jeg lige kan se er der ikke særlig mange hjemmesider der gør noget specielt for at det skal fungere godt på mobileenheder. Inklusiv udvikleren.dk.
Der er selvfølgelig ikke noget i vejen med en stor hjemmeside på en lille skærm men for eksempel når man skal indtaste her gik det ikke så godt.

PS : Skriver dette fra Firefox OS simulator.



Indlæg senest redigeret d. 07.01.2013 11:52 af Bruger #13010
13 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Tag et kig på Responsive Web Design. Her angiver du CSS (udelukkende) til de forskellige skærmstørrelser, som du ønsker at supportere.


Jeg er også igang med det.

Men det var ikke så meget koden jeg ledte efter.

Det var mere en snak om i andre gør noget for at få jeres sider til at virke på mobileenheder.

Nu har jeg jo ikke engang selv en mobil der kan gå på nettet og sådan men det burde man jo have så man kunne teste det rigtigt.



Den vej kan man gå. Du kan også vælge at installere en emulator ( ikke simulator ).
Men ud over det, så skal du kigge på hvordan din målgruppe benytter din hjemmeside. Hvis de bruger mobile enheder, skal du sørge for at hjemmesiden ser godt ud på mobile enheder. Bruger de noget andet, skal du sørge for at hjemmesiden ser godt ud i noget andet. Derefter fokusere dine kræfter på det.
Der er ikke meget idé i at have en hjemmeside med tutorials, der er venlig mod enheder hvor disse tutorials er svære at bruge - eksempelvis tastaturløse enheder.

Kig på dine statistikker og se hvordan din målgruppe ser ud. Analytics er god til at skelne mellem mobile og non-mobile enheder. ;)

F.eks. har jeg en kunde med en hjemmeside, hvor jeg blev opmærksom på besøgstallene for mobile enheder, og derfor blev der straks sat ind mod dette. Så kunden ikke mister kunder pga. manglende tilpasning.



Indlæg senest redigeret d. 09.01.2013 20:47 af Bruger #10216
Responsive Webdesign er hvad jeg anvender, derved skal der skrives mindre kode. Mindre kode = mindre at vedligeholde.
Det er lidt lige som en græsplæne, jo mindre den er, jo kortere tid tager den at klippe(vedligeholde).

Jeg forsøger altid fra start at have de mobile enheder med i mine overvejelser. (det er sjældent jeg selv designer i photoshop, men køber mig til det). Når det så skal kodes, ja så kommer det altså til at arbejde som responsivt design.



<< < 12 > >>
t