Url rewtrite: get url?

Tags:    url rewrite php

Hej Udviklere :)

Jeg har problemer med url rewrite, da jeg gerne vil have det enkelte side tal i min pagination og ikke hele url'en. Dette kræver vist yderligere forklaring:

Jeg har en side, hvor man kan se, hvilke brugere, der er på siden. Heri er der intergreret et paginationsystem igennem en function. Men isedet for at url'en er user?page=1 eller user?page=2, så er url'en user/page/2

Problemet er så, at når jeg så henter url'en sådan her:
Fold kodeboks ind/udKode 


Så har den værdien user/page/2 og ikke bare 2 eller et andet nummer.

Derudover har jeg en function, der styrer det:
Fold kodeboks ind/udKode 



Hvordan kan jeg gøre så $page kun bliver nummeret og ikke hele url'en?





Indlæg senest redigeret d. 08.01.2013 15:37 af Bruger #15747
1 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
For mig at se, ser det ud til du gør det mere besværligt end det egentlig er? Og så synes jeg da også du har lavet en fejl i din URL? Eller mener du i virkeligheden: "user.php?page=1"?

Er det tilfældet, og er det så ikke, så kan du da stadigvæk bare få sidetallet ud af URL'en, blot ved at bruge GET-variablen som du har defineret i URL'en?

Bare skriv:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Når du definerer en GET variable, og senere omskriver den med noget htaccess rewrite, er den der da stadig, og du kan stadig trække den ud af URLen uden du skal til at dele hele skidtet i stumper og stykker.

Håber det kunne hjælpe dig, og jeg ikke bare misforstod din tråd, jeg er lidt træt :)..



Indlæg senest redigeret d. 10.01.2013 23:24 af Bruger #16605
t