Dynamiske multimedie produktioner

Tags:    xhtml flash php

Hello out there..

Jeg har brug for HJÆLP (hurtigt)

Jeg har et spørgsmål som jeg ikke forstår og håber nogen forstår og kan forklare mig og/eller komme med idéer til løsning på spørgsmålet..

Spørgsmålet er som lyder:

"Forklar hvilke teknologiske valg (xhtml/flash) du som udvikler har for at lave dynamiske multimedie produktioner"

Håber nogen kan hjælpe!!

- På forhånd tak og go' dag..





6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Lyder lidt som om, du mest ønsker at vi fortæller dig hvad det er. Umiddelbart vil jeg helst høre hvad du tror det er, også kan vi tage den derfra.

Jeg ved heller ikke eksplicit hvad det er her, da jeg tænker at feltet er ret bredt, men det er måske fordi jeg ikke forstår termen "multimedie produktioner".

Hvis der med "multimedie produktioner" menes websider med mange animationer, små spil og eller banner reklamer hvor brugeren kan interagere med selve reklamen, så vil jeg sige at Flash måske stadig er den mest brugte spiller i dag. Javascript er dog ved at komme derop, da man også med javascript kan lave disse ting, samt utroligt mange animationer uden problemer. XHTML ser jeg ikke som en teknologi der er særlig brugbar for "multimedie produktioner", det er bare noget der bruges for at strukturere indholdet på en hjemmeside f.eks. HTML 5 derimod tilbyder helt nye muligheder som f.eks. et Canvas, så man helt uden de store udfordringer kan tegne sin applikation op (Har dog heller ikke så meget viden her).

Men som sagt, så vil jeg gerne høre hvad du tror det er først. Måske en 'multimediedesigner' kan komme på banen med mere viden også :)



Jeg tror du svare for sent Martin ... prøven er forbi



Jeg har tænkt mig at tage udgangspunkt i hjemmesider.
Men jeg forstår ikke "hvilke teknologiske valg (xhtml/flash)" der er for at lave hjemmesider dynamisk.
Jeg tænker umiddelbart at for at gøre xhtml dynamisk kan bruges php - hvis det selvfølgelig er sådan spørgsmålet skal forstås :/



"Forklar hvilke teknologiske valg (xhtml/flash) du som udvikler har for at lave dynamiske multimedie produktioner"


Svaret er jo flash blandt andet så svaret står i spørgsmålet.

Men det kan være det er meningen du skal komme med flere svar end det.

Man kan lave dynamiske multimedie produktioner med PHP og Javascript og HTML, specielt HTML 5 hvor der er kommet mulighed for lyd og video og grafik som ikke var så let og lave tidligere.

HTML alene er jo ikke dynamisk men kombinere man det med Javascript kan man lave nogen spændende ting og kombinere man igen med PHP så kan man lave nogen endnu mere spændende ting.

Også er der flash, ASP men det bruger jeg ikke.



Jeg tror du svare for sent Martin ... prøven er forbi
Er ikke helt med på hvad du mener? Har spørger ikke lige oprettet tråden.

Man ja, for at gøre en hjemmeside dynamisk kan man benytte PHP og ASP som serverside sprog. Du kan i øvrigt benytte mange flere, som f.eks. også Java. Klient side er der flash og javascript, som de helt store spillere.



Indlæg senest redigeret d. 15.01.2013 16:03 af Bruger #4487
Ordet "dynamiske multimedie produktioner" dækker vel også over alle slags spil så sprog som c, c++, perl, pascal, basic, batch filer ? kan vel også gå ind under det.





t