MySql og ASP.NET MVC 4??

Tags:    asp.net mvc mysql sql html

Hej,
Jeg er ved at starte firma, og skal derfor bruge en god solid hjemmeside med database på. Så jeg startede med at programmere min WebMatrix hjemmeside, da jeg fandt ud af at mit webhotel ikke understøtter webmatrix. Så gik jeg til asp.net mvc4 med sqlserver express (.mdf) da jeg fandt ud af at de heller ikke understøtter .mdf filer. Så prøvede jeg med php og mysql indtil jeg fandt ud af at jeg ikke kan finde ud af php.

Så mit spørgssmål er:
Er det muligt at lave en ASP.NET MVC 4 hjemmeside i Visual Studio, hvor jeg benytter mysql (.sql filer) i stedet for .mdf filer?

Mit webhotel understøtter åbenbart kun .sql databaser.

På forhånd tak!



7 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Flere ting:

Hvilken type hjemmeside er det du skal bruge til dit firma? Skal den kunne noget bestemt siden du selv vil kode den? Hvorfor ikke bruge Wordpress eller et andet enkelt så du hurtigt er i gang med at tjene penge i dit firma?

Mht. ASP.NET MVC x så er det et spørgsmål om driver om den kan forbinde til en bestemt database. De typiske webhoteller kommer med en mysql server installeret, så du skal bruge den i stedet. Uanset hvilken type database man vil bruge skal man have en driver der kan læse den.



Jeg er ved at starte pladeselskab, og får derfor brug for at kunne skrive kunder ind i en database samt ISRC, UPC og EAN koder.
Der er egentligt lidt derfor jeg selv vil kode den, og lige mht. wordpress, så mener jeg at man skal betale ekstra for at have den funktion på mit webhotel. Og vi køre vores budget ultra minimalt her i starten..



Du skal være MEGET opmærksom på hvad din udbyder giver dig lov til.
Der er ikke ret mange der understøtter MVC4 hvis de i det hele taget understøtter Microsoft teknologi - plus de koster noget mere disse hoteller oftest.

Hvis du ikke er den store koder, og vil lave noget nemt uden at have vildt meget kendskab så ville jeg foreslå et CMS til at lave det i. Wordpress ja, eller hvis du bare VIL have microsoft så overvej Umbraco.

Hvis det skal være et lille læreprojekt for dig er sagen noget andet.

Men tilbage til dit spørgsmål
- ja ASP.NET MVC4 kan godt forbinde til MySQL database.



Tak (;
Men mit webhotel understøtter så MVC4 (bare ikke MVC4.5)



Anders
Der er ikke ngoet der hedder MVC 4.5, men det hedder MVC 4 der bruger .NET 4.5.
MVC 4 er den løsning du ønsker at bruge, hvor .NET 4.5 er det framework og teknologi bag der gør at din løsning fungerer.

Hvem har du webhotel hos?
Flere steder så skal man have valgt om man ønsker et PHP hotel eller et .NET hotel. Altså således at de ikke understøtter begge dele.



jeg har webhotel hos web10. Jeg skrev på deres support, og de sagde også at man ikke kan køre PHP på deres windows servere (som jeg har). Jeg troede bare at PHP kunne køre på både UNIX og Windows.
Web10 understøtter MVC4 med .NET 4 (ikke 4.5)

Jeg har allerede en side i MVC der midlertidigt fungere, men trænger til en upgrade. Jeg har programmeret det i Visual Studio, som jo bruger SQL Express, som web10 ikke understøtter.
Så jeg tænker at jeg så bare vil lave den samme side, med mysql i stedet. Så burde det fungere fint.



@Anders

Jamen så lyder det til du sagtens kan finde ud af det, og få din eksisterende side til at fungere.
For de ønsker du har kan sagtens fungere sammen :)

Good luck



t