Hvordan for jeg samme højde på bokse?

Tags:    css

Hej, jeg har fået lavet en et simpelt billedgalleri i nogle bokse med et billed pænt placeret osv., men jeg kan ikke få boksene til at være samme højde? kan en fortælle hvordan jeg gør dette?

Fold kodeboks ind/udCSS kode 


Jeg har fulgt en "opskrift" fra bogen CSS fra libris.

Mvh. Nickals



2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hejsa Nicklas

Du har ikke sat nogen height på, så det vil sige at browseren selv bruger den ratio som billedet har og indstiller derfor højden til en passende så billedets ratio stadig er den samme.

Hvis dine billeder har samme ratio alle sammen (samme størrelse i højde og bredde) så kan det være på grund af din float.
Hvis du sætter en border på din minifoto kan du se kanten af hvor boksen starter med at blive placeret, da nogle gange så skubbes næste element lidt ned på grund af float.
Her kan du enten se på om det er billedet der er skyld i det eller billedets placering der gør det.

Prøv på .minifoto img at sætte "overflow: hidden" på, og se om det hjælper. Ellers prøv at sætte "vertical-align: top" på din .minifoto.

Har ikke taget hensyn til din minifoto p da jeg ikke troede dette var problemet - ellers må du rette :)



Tusind tak! Og nej, korrekt der ikke er nogen height. Dette var min første indskydelse, og prøvede at sætte denne ind, men så gjorde den bare kassen til alle billederne x-antal px længere. Jeg prøver de to forslag (:

Tak (:



t