Langsom trådløs forbindelse

Tags:    hardware

Hej

Jeg har en 50/5mbits forbindelse fra yousee. Jeg kan opnå fuld hastighed med kabel, men kun ca. 23/5 på trådløst net.
Er det normalt?

Min router er Netgear CG3000
Min pc er en asus g55vw s1077v.

Vil da mene at jeg kunne trække mere end 23mbit på min download hastighed.



10 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Min pc burde nok understøtte en hurtigere hastigheder.


Burde er ikke lig med at den gør det :) du må hellere tjekke efter



Yousees routere er ikke de bedste på markedet (faktisk langt fra). Jeg har samme router fra yousee og en asus bærbar og de kan ikke li hinanden. Bærbaren bliver hele tiden smidt af den trådløse forbindelse og routeren kan gå ned hvis jeg trækker for meget over trådløs.
Jeg blev nød til at købe en anden router som jeg har sat i "bro" med Yousees router.



Indlæg senest redigeret d. 16.01.2013 18:10 af Bruger #13363
Jeg har læst samme problem i andre forum hvor man kunne logge på sin router også ændring en indstilling.

Prøv og log på din router og om du kan finde indstillingen. Jeg kan ikke huske hvad den hed.

Prøv og besøg http://192.168.0.1 og log på med admin og password.



Indlæg senest redigeret d. 16.01.2013 18:36 af Bruger #13010
Tak for svarene.

Synes jeg vil prøve nogle ting før jeg vil ud og købe en ny router.
Har prøvet at logge ind, men ved dog ikke helt, hvilken indstilling det er. Har prøvet at ændre kanalerne, men det ændrer ikke noget.



Prøv og kig efter noget der hedder noget med "half".

Hvis din router står tæt på andet elektrisk udstyr så prøv og sæt den ud på gulvet så den ikke står lige i nærhenden af andre ting.



Indlæg senest redigeret d. 16.01.2013 19:17 af Bruger #13010
Jeg blev så træt af den router fra YouSee at jeg lokkede dem til at sende mig en af deres lidt ældre cisco modem og så min egen router på den anden side - det fjernede alle problemer jeg havde, lige med den ene undtagelse at den trådløse router der nu bruges ikke har det godt med alt for meget trafik ;-)



Jeg havde YouSee med 16mbit det sidste sted jeg boede, og der kørte det omkring 22mbit på både trådløs og kable.
Men kan også bare være mig som var heldig :-)



Det kan også være dit trådløse netkort i din PC der ikke understøtter højere forbindelse?



Min pc burde nok understøtte en hurtigere hastigheder.



Efter hvad jeg kan søge mig til har du :
Atheros AR9485WB-EG

Som bruger :
802.11 b/g/n

På wiki står :

802.11g
Main article: IEEE 802.11g-2003

In June 2003, a third modulation standard was ratified: 802.11g. This works in the 2.4 GHz band (like 802.11b), but uses the same OFDM based transmission scheme as 802.11a. It operates at a maximum physical layer bit rate of 54 Mbit/s exclusive of forward error correction codes, or about 22 Mbit/s average throughput.[12] 802.11g hardware is fully backward compatible with 802.11b hardware and therefore is encumbered with legacy issues that reduce throughput when compared to 802.11a by ~21%.[citation needed]

Hvilket måske passer meget godt når du skriver 23 MBIT hvis dit net er sat til at brug "g".

Så er der den her :
802.11n
Main article: IEEE 802.11n-2009

802.11n is an amendment which improves upon the previous 802.11 standards by adding multiple-input multiple-output antennas (MIMO). 802.11n operates on both the 2.4 GHz and the lesser used 5 GHz bands. It operates at a maximum net data rate from 54 Mbits/s to 600 Mbits/s. The IEEE has approved the amendment and it was published in October 2009.[14][15] Prior to the final ratification, enterprises were already migrating to 802.11n networks based on the Wi-Fi Alliance's certification of products conforming to a 2007 draft of the 802.11n proposal.


"n" lyder til at kunne være hurtigere.

Jeg ved ikke rigtig noget om det men prøv og ind i diverse indstillinger om du kan skifte til 5 GHz og b/g/n og sæt den til n.



t